با ساماندهی توزیع غذای رایگان در منطقه؛ چرخه آسیب‌های اجتماعی از بین می‌رود

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۲ گفت: با ساماندهی توزیع غذای رایگان در محلات کم‌برخوردار منطقه ۱۲، چرخه آسیب‌های اجتماعی از بین می‌رود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، سید امیر حسین ساداتی گفت: با توجه به اینکه اجرای کار ویژه ساماندهی آسیب های اجتماعی از ابتدای سال تا کنون در منطقه ۱۲ متوقف نشده و به صورت شبانه روزی همچنان ادامه دارد؛ اما از اول تا بیستم خردادماه ۷۲۰ نفر از معتادین و کارتن‌خواب ها در منطقه ساماندهی شده اند.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح ۱۸۴ نفر از کارکنان شهرداری منطقه همکاری داشته اند؛ افزود: از ابتدا تا بیستم خردادماه ۳۲ خودرو سواری، ۴۹ خودرو ون حامی شهر، ۵۵ ون پلیس و ۳۴ دستگاه اتوبوس برای اجرای طرح کارویژه آسیب های اجتماعی همکاری داشته اند.

معاون شهردار منطقه با اشاره به اینکه هر روز بر اساس اقتضای طرح حداقل یک نفر از همکاران یگان حفاظت شهرداری تیم ساماندهی را همراهی می کردند؛ ادامه داد: در مجموع از ابتدای خردادماه تاکنون ۴۴۵ نفر توسط نیروهای پلیس و ۲۷۵ نفر نیز توسط همکاران منطقه ساماندهی شده اند.

وی بیان کرد: از مجموع ۲۷۵ نفر معتادان و کارتنخوابی که توسط همکاران حامی شهر منطقه ساماندهی شده اند؛ ۳۹ نفر زن و ۲۳۶ نفر نیز مرد بوده اند.

ساداتی با بیان اینکه این افراد بعد از ساماندهی تحویل گشت و اتوبوس سازمان خدمات اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری تهران داده شده اند؛ تاکید کرد: اجرای کارویژه ساماندهی آسیب های اجتماعی تا ابلاغ دستورالعمل جدید از سوی سازمان خدمات اجتماعی و مشارکت های مردمی تا پایان خردادماه در منطقه ادامه دارد.

وی در ادامه درباره تاثیر اجرای این طرح در سطح منطقه ۱۲ گفت: خوشبختانه اجرای این طرح باعث از بین رفتن پاتوق های ثابت معتادان و کارتن‌خواب ها در منطقه شده است اما با توجه به اینکه این طرح در تمامی مناطق ۲۲گانه شهر تهران در حال اجراست، امکان ورود افراد آسیب دیده از پاتوق های مناطق همجوار به محدوده منطقه ۱۲ وجود دارد. به همین دلیل گاها شاهد وجود این افراد در منطقه هستیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۲ افزود: یکی دیگر از دلایل حل نشدن کامل معضل آسیب های اجتماعی در منطقه۱۲، توزیع رایگان غذا توسط خیرین، سازمان های مردم نهاد و شهروندان بین این افراد است. این کار باعث می شود تا یک فرد آسیب دیده به راحتی به غذا و مواد مخدر دسترسی داشته باشد. تا زمانی که این سبک زندگی که بخشی از آن به صورت ناآگاهانه توسط مردم و برخی از سازمان ها ایجاد می شود، وجود داشته باشد، نمی توان منتظر از بین رفتن چرخه آسیب های اجتماعی در منطقه ۱۲ و کل شهر تهران بود.

وی ادامه داد: بررسی های ما نشان می دهد به دلیل توزیع بیش از اندازه غذا بین این افراد، آنها برای تهیه مواد مخدر خود اقدام به فروش غذاهایی که در طول روز جمع آوری کرده اند؛ می کنند. این در حالی است که بسیاری از این مواد غذایی که در شرایط نامناسبی توسط افراد آسیب دیده نگهداری و به فروش می رسد؛ در سطح منطقه حیف و میل شده و باعث ایجاد زباله در محدوده هایی از منطقه می شود.

سید امیر حسین ساداتی با اشاره به اینکه وجود این چرخه نادرست هم در حوزه ساماندهی آسیب های اجتماعی و هم در حوزه نگهداشت و پاکیزگی منطقه مشکلاتی را برای همکاران به وجود می آورد؛ بیان کرد: توصیه من به شهروندان و افراد خیر این است تا برای ادای نذر ، توزیع خیرات و انجام مسئولیت های اجتماعی خود با مراجعه به شهرداری و اداره آسیب های اجتماعی این نذورات را به دست افراد نیازمند واقعی برسانند. بسیاری از خانواده های نیازمند در منطقه شناسایی شده اند که افراد خیر می توانند کمک های انسان دوستانه خود را به دست آنها برسانند.

انتهای پیام/

۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
کد خبر: 55987

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =