نمایشگاه نقاشی «هنر و انقلاب» افتتاح شد

نمایشگاه نقاشی «هنر و انقلاب» که آثار نقاش برزیلی به نام «ژوائو آبیدو گالوائو» در سبک انتزاعی است، با حضور این هنرمند برزیلی در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، آیین افتتاحیه نمایشگاه نقاشی «هنر و انقلاب» با حضور «ژوائو آبیدو گالوائو» نقاش آثار و هنرمند انقلابی و آزاده کشور برزیل، جمعی از مسئولین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جمعی از اصحاب رسانه صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۲ خرداد ۱۴۰۳) در گالری «فکه» موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. 
نقاشی‌های این هنرمند برزیلی به روابط جدید نیروها در جهان امروز اشاره می‌کند؛ جایی که تاریخ تکرار می‌شود و انقلاب و هنر به هم می‌پیوندند.
«ژوائو آبیدو گالوائو» در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: دنیای هنر با دنیای سرمایه‌داری متفاوت است و هنر هیچ‌گاه نمی‌تواند تحت کنترل باشد. این افتخار بزرگی است که من اینجا بتوانم هنر خود را به دوستان گرامی‌ام نشان دهم.
عبادی در مورد رنگ‌های استفاده شده در آثار این هنرمند گفت: ترکیب‌بندی رنگ‌های آثار این هنرمند برزیلی نیز به‌نوعی بیانگر احساسات درونی او هستند. وی در کارهای جدید خود، از رنگ‌های سبز و قرمز و در کارهای قدیمی‌ترش از رنگ‌های سفید و سیاه استفاده کرد.
مسئول امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مورد تعداد آثاری که «ژوائو آبیدو گالوائو» به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اهدا کرده است، اظهار داشت: این هنرمند برزیلی ۲۰ اثر را فقط برای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کشیده است، اما ما ۱۰ اثر را انتخاب کردیم، چون امکان قرار دادن طرح‌های بیشتر را نداشتیم.
مسئول امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: ژوائو آبیدو گالوائو لبه‌های این پرچم را با الهام از چفیه فلسطینی بافته است.
وی افزود: سبک هنری ژوائو آبیدو گالوائو در طرح‌هایش، سبک «انتزاعی» است که آنها را تحت تأثیر هنرمندی آمریکایی به نام جکسون پولاک کشیده است. پولاک تحت تأثیر آمریکایی طراحی می‌کرد که ادعای رهبری دنیا را داشت.
گفتنی است؛ این آثار، تکنیک نقاشی ترکیبی روی پارچه هستند که تمام آنها در ابعاد ۳۰۰*۳۰۰ سانتی‌متر کشیده شده‌اند.

انتهای پیام/
 

۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 56030

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =