کاشت گونه‌های جدید در فضای سبز منطقه ۲۰

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ از کاشت ۲ گونه جدید گیاهان شامل درختچه و گل‌های زینتی با لحاظ سازگاری با شرایط اقلیمی و محیطی در فضای سبز این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ ابراهیم کوه نژاد گفت: به منظور ایجاد تنوع در فضاهای سبز با اولویت سازگاری با شرایط اقلیمی، کاشت گونه های جدید درختچه ای و گل های زینتی به نام های ناترک و رئولیا در محدوده فضای سبز انجام شد.

کوه نژاد ایجاد تنوع در فضای سبز را یکی از جنبه های زیباشناختی در طبیعت برشمرد و افزود: درختچه ناترک از گیاهان همیشه سبز با نیاز آبی کم و مقاوم به گرما و آفات است و در هر نوع خاک به سرعت رشد می کند و گیاه گلدار رئولیا نیز به علت زیبایی برگ ها و تنوع گلها و همچنین طولانی بودن زمان گلدهی به لیست گلهای زینتی اضافه و کاشت آن در محدوده فضای سبز شهری منطقه ۲۰ انجام شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به اینکه ارتقاء کیفی فضاهای سبز و ایجاد چشم انداز زیبا و متنوع موجب فضایی شاد و پرنشاط برای شهروندان می شود، یادآور شد: تاکنون ۳۵ هزار عدد از این گونه های جدید در معابر و بوستان ها از جمله بوستان های هلال احمر، دانش، اندیشه، کلانتری پور و آلاله، بلوار اردستانی، میدان نماز، خیابان شهید علینواز و بلوار کریمان کاشته شده است.

انتهای پیام/

۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 56167

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =