پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۱۳ با اجرای طرح‌های مختلف

مرکز خدمات و مشارکت‌های اجتماعی منطقه۱۳ در هفته پایانی خرداد، طرح‌های متعددی را با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرایی می‌کند.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، اصغر ژولیده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را یکی از رویکردهای اصلی مرکز خدمات و مشارکت های اجتماعی برشمرد و افزود: برای کاهش آسیب های اجتماعی در کلانشهر تهران ضرورت دارد، فعالیت گسترده و همه جانبه دستگاه ها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی انجام شود و در این راستا، شهرداری منطقه۱۳ همسو با سیاست های مدیریت شهری، اقدامات لازم را در این حوزه به طور مستمر انجام داده و تلاش می کند با آگاه سازی عمومی، مشارکت و مداخله گری مردم نیز در این حوزه وارد شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در هفته پایانی خرداد افزود: بازارچه های خوداشتغالی و فروش محصولات تولیدی کسب و کارهای محلی و خانگی محلات در راستای حمایت و پشتیبانی از این کسب و کارها با حضور صاحبان کسب و کار و کارآفرینان فعال برپا شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳ اظهار داشت: پویش نذر یاری در قالب تهیه و توزیع غذای گرم در راستای حمایت از اقشار کم برخوردار و نیازمند تحت پوشش منطقه با مشارکت خیرین، گروه های جهادی و داوطلب محلی به اجرا در آمد.

ژولیده  ادامه داد: طرح جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و افراد بی خانمان به همت اداره آسیب های اجتماعی و کلانتری ۱۲۸ تهران نو، اکیپ گشت سازمان خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهر تهران، همراهی ضابط قضایی و شهرداران نواحی به طور شبانه روزی و مستمر در نقاط شناسایی شده در دستور کار قرار دارد.

وی به اهدای بسته های حمایتی - معیشتی با مشارکت خیرین، گروه های داوطلب و جهادی محلی در بین افراد کم برخوردار و نیازمند تحت پوشش سامانه سمات اشاره کرد و گفت: طرح پایش سلامت (تست قند خون، فشارخون) ویژه ۶۰ خانوار تحت پوشش مرکز با مشارکت گروه های داوطلب و خیرین و تامین هزینه های درمانی و ارائه خدمات مشاوره مددکاری و روانشناسی فردی توسط مددکاران موسسه دیده بان عدالت از دیگر اقدامات مرکز خدمات و مشارکت های اجتماعی منطقه۱۳ برشمرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳ خاطر نشان کرد:  برپایی اردو های تفریحی ویژه کودکان کار با مشارکت مرکز پویا شهر منطقه، حضور کودکان کار مرکز پویاشهر منطقه در پنجمین دوره المپیاد ورزشی کودکان آینده ساز به همت سازمان ورزش شهرداری تهران و برگزاری جلسه مشترک با حضور نمایندگان کمیته امداد امام خمینی(ره) جنوب شرق تهران در راستای هم افزایی بیشتر و ارائه خدمات هرچه مطلوب تر به افراد نیازمند، بخش دیگر فعالیت های مرکز خدمات اجتماعی در هفته پایانی خرداد نام برد.

انتهای پیام/

۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 56183

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =