تایید گزارش حسابرسی شرکت خاکریز آب با حداکثر آراء

همزمان با دویست و چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، گزارش حسابرسی شرکت خاکریز آب برای سالهای مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بررسی و با حداکثر آراء موافق تأیید شد.

به گزارش خبرنگار شهر، احمد صادقی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهل و چهارمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت خاکریز آب برای سالهای مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، با بیان اینکه شرکت ملزم به رفع دعاوی حقوقی در مراجع قضایی است، اظهار کرد: باید سپرده ارزی در بانک صادرات شعبه لندن که از سال ۱۳۷۳ باقی مانده تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه زیان انباشته که ۷.۶ برابر سرمایه اولیه است باید جبران شود، تصریح کرد: تعیین تکلیف نهایی مالیات بر ارزش افزوده و عملکرد و همچنین پوشش بیمه ای کالاها و ایجاد زیرساخت های لازم برای مبارزه با پولشویی در شرکت از جمله تکالیف گزارش حسابرسی این شرکت است.

مدیرعامل شرکت خاکریز آب گفت: در مورد دعاوی حقوقی، بدهی های شرکت تسویه شد و مشکلی نداریم. بنابر پرونده های موجود و بررسی های صورت گرفته، بدهی ها در حال پرداخت است.

حمید نجاری اصل افزود: بدهی به شرکت سپه سنگ در سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف و پرداخت شده است. مکاتبات با بانک صادرات نیز برای تعیین تکلیف سپرده ارزی انجام و مدارک اعضای هیئت مدیره به بانک صادرات شعبه لندن ارسال شده و منتظر پاسخ ها هستیم.

وی با بیان اینکه به رأی صادر شده در خصوص مالیات بر ارزش افزوده اعتراض کردیم اما هنوز پاسخی داده نشده است، یادآور شد: جلساتی برای تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده برگزار کرده و می کنیم.

نجاری اصل با بیان اینکه شرکت خاکریز آب از حال زیان ده خارج شده که از مسیر استرداد ملکی در منطقه ۶ است، گفت: کالاهایی در شرکت وجود دارد که مورد مصرف برای پروژه هاست. ما از امسال اقدام به مزایده کالا کرده ایم که باید در پروژه ها مورد استفاده قرار بگیرد و پیمانکاران می توانند در این مزایده ها شرکت کنند. برخی از این کالاها تحت پوشش بیمه نیز قرار گرفته اند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه شرکت خاکریز آب یکی از مجموعه های فعال شهرداری است، اظهار کرد: امیدواریم این شرکت بتواند در انجام وظایف محوله به خوبی فعالیت خود را ادامه دهد.

گفتنی است گزارش حسابرسی شرکت خاکریز آب برای سالهای مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بررسی و با حداکثر آراء موافق تأیید شد.

انتهای پیام/

۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 56242

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =