پیاده‌سازی و اجرای الزامات زیست‌محیطی در محوطه حفاظت‌شده بوستان جنگلی چیتگر

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ گفت: با توجه به مطابقت شرایط بوستان جنگلی چیتگر با زیستگاه طبیعی گونه‌های جانوری، سایتی برای نگهداری این گونه‌ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، محمدحسن فصیح بیان کرد: با توجه به اجرای بازدید های دوره ای توسط اداره محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری منطقه، حیات وحش بوستان سمن ها مورد بازید قرار گرفت و فرم های سه گانه تکمیل و جهت اجرای اقدامات کنترلی به پیمانکار نگهداری حیات وحش ارائه شد.

وی افزود: در حال حاضر حیوانات گوناگونی در این بوستان به شکل حفاظت شده مورد نگهداری و زیست قرار دارند که نشان از توجه ویژه مدیریت شهری در زمینه محیط زیست دارد و در بازدیدی که با حضور مدیران محیط زیستی از منطقه حفاظت شده بوستان سمن ها شد، عدم انطباق ها شناسایی و اقدامات کنترلی جهت برطرف کردن آن در دستور کار قرار گرفت.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های این بوستان در کنار حفاظت از حیوانات مختلف کاشت و نگهداری گیاهان گوناگون دارویی است؛ که نشان از آن می دهد که مدیریت شهری منطقه توجه ویژه ای به حفظ محیط زیست دارد.

فصیح ادامه داد: شهروندان برای مشاهده این حیوانات می توانند همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ به بوستان سمن ها مراجعه کنند؛ ورودی این بوستان از ضلع غربی دریاچه شهدای خلیج فارس و ضلع جنوبی بوستان جنگلی چیتگر امکان پذیر است.

انتهای پیام/

۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 56254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =