برگزاری نشست فصلی مدیریت بحران منطقه ۱۹ با محوریت پیشگیری و کاهش مخاطرات

نشست فصلی مدیریت بحران منطقه ۱۹ با محوریت پیشگیری و کاهش مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی با حضور اسفندیار زبردست از اساتید دانشگاه تهران، محمد حیدری رییس اداره مدیریت بحران منطقه ۱۹، نماینده سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، شهرداران نواحی، مدیران شهری و نمایندگان دستگاه های امدادی و خدمات رسان برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، طی این نشست حیدری با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز در ناحیه سه این منطقه افزود: به منظور پیشگیری از مخاطرات احتمالی در مواقع بحرانی در محدوده ساختمان های نا ایمن از دستگاه ها و نهادهای خدمات رسان درخواست می شود انشعابات غیر مجاز متصل شده را متوقف کنند.

وی عدم اتصال کامل ناحیه سه به شبکه اصلی فاضلاب شهری را از دیگر معضلات برشمرد که در مواقع حوادث غیر مترقبه آلودگی های زیست محیطی و بیماری ها را در پی خواهد داشت.

این مسئول در خصوص ایمن سازی ساختمان های پر خطر به اجرای تمهیدات لازم در دانشگاه های شاهد، شریعتی، پاساژ زنجانی ها، مجتمع مسکونی ۲۲ بهمن و ... اشاره کرد.

در ادامه اسفندیار زبردست با اشاره به اجرای طرح مدیریت خطر در شهر تهران از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خاطر نشان کرد: پیش از این اقداماتی در راستای پیشگیری و جلوگیری از خطر، پدافند غیر عامل، Hse و... در شهر تهران انجام شده است و هم اکنون در قالب این طرح ۱۴ مخاطره با توجه به شاخص های آسیب پذیر در مناطق شناسایی و دسته بندی می شوند.

براساس این گزارش در نشست فصلی مدیریت بحران منطقه ۱۹ مخاطرات موجود به ترتیب اولویت از یک تا ۱۰ دسته بندی که مخاطره زلزله اولویت اول در این منطقه انتخاب شد.

انتهای پیام /

۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵
کد خبر: 56301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =