جلسه هم‌اندیشی معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۲ با مدیران حوزه شهرسازی برگزار شد

نشست هم‌اندیشی معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۲ با مدیران شهرسازی نواحی شش‌گانه، مدیران فنی دفاتر خدمات الکترونیک و دفتر توسعه محله‌ای در خصوص بررسی طرح‌های جدید در حوزه ساخت و ساز املاک منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، علیرضا بهرامی گفت: در ابتدای جلسه هم افزایی بین کارشناسان معاونت شهرسازی، نواحی و دفاتر خدمات الکترونیک به منظور تسریع در رسیدگی به درخواست های شهروندان و صدور پروانه و گواهی های ساختمان مورد بررسی قرار گرفت. 

وی افزود: تشریح بخشنامه های ابلاغی از سوی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران؛ علی الخصوص اعمال بند۳-۷ دفترچه ضوابط و مقررات طرح تفصیلی با توجه به بافت ویژه ی منطقه ۱۲ و از طرفی تأکید بر لزوم اطلاع رسانی به عموم شهروندان از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

بهرامی اظهار داشت: اعلام ابلاغیه به شماره ۱۰۸۹۱۳/۸۱۳ مورخ ۱۰ اردیبهشت ماه اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه در خصوص املاک مسکونی دارای محدودیت ارتفاعی میراث و امکان احداث طبقه همکف از ۶۰_ سانتی متر با لحاظ رعایت سایر ضوابط و مقررات مباحث مقررات طی ساختمان و تشریح ابلاغیه به شماره ۵۹۰۰۵/۸۰ مورخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳در خصوص فرآیند صدور پروانه مرمت و احیاء سیاستگذاری تملک و بهره برداری و مدیریت بافت و بناهای تاریخی شهر تهران و همچنین نحوه برخورد با املاک میراث و تسهیلات مربوطه نیز در این جلسه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت .

معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۲ ، اظهار داشت: تشریع ماده هفتم مصوبه به شماره ۴۰۲۰ شورای اسلامی شهر تهران با موضوعیت عوارض ساختمانی در خصوص اعتبار پروانه های ساختمانی صادره و مهلت آنها و نحوه تمدید پروانه های صدرالإشاره با توجه به مرحله عملیات ساختمانی و نحوه راهنمایی مالکین مربوطه،لزوم اخذ عوارض حصار کارگاهی ،تکریم ارباب رجوع و هم اندیشی با کاربران برسی خلاف نواحی و دفاتر جهت کاهش رفت و برگشت پرونده ها و تسریع در روند صدور گواهی ها. (لزوم توجه به تأییدات کسبی سطوح مجاز و کروکی های بازدید و تراکم گیری ... و مذاکره در خصوص نامه های ابلاغی و نحوه شفاف سازی آنها جهت اطلاع ارباب رجوع ها از جمله تسهیلات در خصوص مرمت و بازسازی بافت تاریخی و تعویض سقف بازار نیز تاکید شد.  

بهرامی تاکید کرد: همچنین در این جلسه لزوم تسریع در فرایند رسیدگی به ارائه دیوان عدالت اداری و اعتراض رای ها و نظریه کمیسیون ماده صد و پیگیری ویژه نواحی در این خصوص، کارشناسان شهرسازی نواحی در خصوص بازدید مجدد و بروز رسانی آنلاین وضعیت پرونده تخلفات نسبت به پرونده های برگشتی به صورت سیستمی با درخواست رسیدگی به تخلفات ساختمانی مورد ارزیابی قرار گرفت.

بازدید مستعد از گودهای پرخطر و تاورکرین های در سطح نواحی وتشکیل کمیته رفع خطر در راستای مرتفع نمودن موضوع فوق وپیگیری کلیه مکاتبات ارسالی از سوی معاونت شهرسازی و معماری به نواحی توسط مدیران شهرسازی نواحی از دیگر موارد مورد تاکید معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۲ در این جلسه بود.

انتهای پیام/

۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 56352

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =