آموزش مفاهیم بازیافت به کودکان از طریق برنامه‌های هنری شاد و موزیکال

اداره مدیریت پسماند به منظور نهادینه کردن فرهنگ حفظ محیط زیست در خانواده‌ها، نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی و گنجاندن مفاهیم بازیافت به کودکان از طریق برنامه نمایشی، آموزشی و فرهنگی شاد و موزیکال اقدام کرده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، مهدی رضائی مالیدره، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: با هدف آموزش مسائل شهروندی و ارتقای فرهنگ شهرنشینی به کودکان که تأثیرپذیرترین قشر جامعه هستند، مجموعه برنامه هایی همراه با بخش های متنوع نظیر نمایش، موسیقی، حرکات نمایشی، مسابقه در نظر گرفته شده است.
وی افزود: این برنامه ها به شکل اختصاصی برای مخاطب کودک و نوجوان طراحی شده و استفاده از قالبهای شاد و مفرح در انتقال مفاهیم شهروندی می‌تواند تاثیر آموزشهای ارائه شده را مضاعف کند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۱۳ اظهار داشت: اولین برنامه نمایشی، آموزشی و فرهنگی شاد و موزیکال به همراه اهدای جوائز به کودکان در راستای ترغیب آنها جهت تفکیک پسماند از مبدأ و همچنین معرفی اپلیکیشن نوماند در بوستان خیام با حضور رئیس و کارشناسان اداره مدیریت پسماند منطقه ۱۳ برگزار شد.

مهدی رضائی مالیدره ادامه داد: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان تاثیر پذیرترین افراد جامعه محسوب می شوند، اثرات اینگونه فرهنگ سازی ها علاوه بر اینکه موجب جلوگیری از هدررفت سرمایه های ملی می شود موجب بهبود محیط  زیست نیز خواهد شد.

وی یادآور شد: کودکان در راستای اجرای این طرح، آموزش های لازم را پیرامون چگونگی نگهداری از خدمات عمومی، فضاهای سبز و طرح بازیافت و تفکیک زباله از مبدا آشنا می‌شوند.     

انتهای پیام/

۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 56372

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =