باغ‌راه حضرت زهرا(س) چه ویژگی‌هایی دارد؟

باغ‌راه حضـرت زهرا (س) بزرگترین پروژه‌ بازآفرینی شهری است و از جمله دلایل احداث آن کاهش شکاف اجتماعی مناطق ۱۷ و ۱۸ و رونق گردشگری شهری است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ پروژه باغ‌راه حضرت زهرا سلام الله علیها بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در تهران به طول  ۹.۵ کیلومتر و عرض ۳۰ تا ۳۵ متر است. 

در این پروژه با احداث تونل خط آهن تهران تبریز طی تفاهم نامه ای حق بهره برداری دائمی از اراضی همسطح و روباز تونل واقع در مناطق ۱۷ و ۱۸ ، حدفاصل بزرگراه نواب صفوی و خیابان نورد به طول ۹.۵ کیلومتر و عرض حدود ۳۰ تا ۳۵ متر از سوی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی به شهرداری تهران واگذار شده است.

از جمله اهداف پروژه باغ‌راه حضرت زهرا سلام الله علیها. کاهش شکاف اجتماعی مناطق ۱۷ و ۱۸، رونق گردشگری شهری و تأثیرات مثبت فرهنگی در مناطق کم برخوردار، تبدیل فضاهای رها شده شهری به عرصه ای با کیفیت، تأمین بخشی از خدمات مورد نیاز محله در حوزه‌های فرهنگی تفریحی و فضای سبز افزایش کیفیت بصری محیط، ایجاد فضاهای شهری و رویداد پذیر است. این پروژه در ادامه به رودخانه کن متصل خواهد شد. در پروژه باغ‌راه حضرت زهرا(س) سرانه‌های فرهنگی،‌ آموزشی و درمانی و... در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 56463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =