فعالیت کارواش‌های منطقه١٢ زیر ذره‌بین کارشناسان محیط‌زیست

شهرداری منطقه١٢ تهران در راستای حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی، بازدید و رصد میدانی فعالیت کارواش‌ها را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه١٢ تهران؛ فرزاد هنرور، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه دوازده، دراین‌باره گفت: حفظ و نگهداشت منابع آبی زیرزمینی، اهمیت بسیار بالایی دارد و فعالیت غیرضابطه و غیراصولی برخی‌کارواش‌ها دربافت‌های شهری می‌تواند خطری جدی برای سلامت اینگونه منابع با ارزش باشد. استفاده از مواد شوینده و بهداشتی درشست وشو خودروها، موتورشویی با مواد شیمیایی و... و رهاسازی پساب آلوده و خطرناک درجوی‌ها و کانال‌ها درنهایت به مشکلات زیست‌محیطی در شهر و آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی منجر خواهد شد؛ پدیده‌ای که شهرداری این منطقه با جدیت با آن برخورد می‌کند.

سعید شیرازی، رئیس اداره محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری منطقه١٢ تهران نیز دراین‌باره گفت: با توجه به اهمیت موضوع و با هدف حفظ محیط‌زیست، طرح پایش و رصد میدانی کارواش‌های فعال درنواحی شش‌گانه، در زمان‌بندی تعیین شده و به شکل منظم با هدف بررسی چگونگی خدمات‌رسانی به شهروندان و درادامه با نمونه‌برداری از پساب و خروجی آب‌های آلوده و ارسال به آزمایشگاه مورد اطمینان انجام می‌شود.

‌شیرازی اضافه کرد: پس از اعلام نتایج آزمایش‌های زیست‌محیطی و کیفیت پساب و خروجی کارواش‌ها، درصورت تایید آلایندگی، وجود عناصر مخرب و خطرناک در نمونه آزمایش، نتیجه آن به اداره کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ارسال و شهرداری منطقه طبق دستور و تکلیف، درکم‌ترین زمان ممکن، ضمن ابلاغ اخطار و نسبت به پلمب واحد صنفی آلاینده اقدام‌خواهند کرد.

انتهای پیام/

                                                                                                                                                     

۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 56580

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =