مانور آتش‌سوزی و تخلیه اضطراری در منطقه ۲۰ برگزار شد

مانور عملیاتی مدیریت بحران با محوریت آتش سوزی، پناه گیری و تخلیه اضطراری در دو مجتمع مسکونی منطقه ۲۰ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ محمد خوشی رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه گفت:در راستای ارتقاء آگاهی و ایمنی شهروندان درمواقع بحرانی و ایجاد هماهنگی و آمادگی اعضای عمومی و تخصصی در مواجه با بحران ها، مانور آتش سوزی، پناه گیری و تخلیه اضطراری در مجتمع های مسکونی ارکیده و رضوان در محله دولت آباد برگزار شد.

خوشی شبیه سازی شرایط بحران به منظور آشنایی و تمرین ساکنین  با نحوه رفتار صحیح در شرایط اضطراری را از اهداف برگزاری این مانور عنوان کرد و گفت: بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده، در پی وقوع آتش سوزی بر اثر فرسودگی شبکه برق درپارکینگ مجتمع مسکونی ارکیده و رضوان، بخشی از بلوک های ساختمانی این مجتمع خسارت دیده و تعدادی از ساکنین مجروح شدند.

وی افزود: در اثر این حادثه ضمن اطلاع رسانی به سازمان آتش نشانی و اداره مدیریت بحران منطقه ۲۰ و اعلام شرایط اضطرار از سوی هیئت مدیره مجتمع، اقدامات لازم برای ایمن سازی و کمک های اولیه و نجات مصدومین و محبوسین با استفاده از تجهیزات و امکانات امدادی از جمله سگ های زنده یاب جمعیت هلال احمر و نردبان های ویژه ساختمان های بلند مرتبه سازمان آتش نشانی انجام شد.

رئیس اداره مدیریت بحران منطقه اظهار داشت: در انتهای این مانور که با مشارکت اعضاء خانه های دوام برگزار شد، ساکنین با نحوه اطفاء حریق و استفاده از خاموش کننده ها آشنا شدند.

گفتنی است این مانور با همکاری ادارات تخصصی و عمومی ستاد (ادارات آب و فاضلاب، گاز، برق، نیروی انتظامی، پلیس راهور، اورژانس، شبکه بهداشت و هلال احمر شهرستان ری، معاونت خدمات شهری، شهرداری ناحیه ۴ و سایر نواحی هفتگانه این منطقه برگزار شد.

انتهای پیام/

۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: 56614

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =