اگر دولت پذیرفته شرایط کشور عادی است باید طرح ترافیک اجرا شود

شهر: عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران می گوید اگر دولت پذیرفته است که شرایط عادی است، باید قانون اجرا شود و اجرای طرح ترافیک هم اجرای قانون است.

شهربانو امانی، عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با شهر از مردم تهران به دلیل نبود یک مدیریت واحد و تصمیم گیری درست در مورد اجرای طرح ترافیک عذرخواهی کرد.

او گفت: زمانی که بحث کووید ۱۹ و شیوع ویروس کرونا در کشور به طور رسمی اعلام شد، شهرداری و شورای شهر تهران  به عنوان مدیریت یکپارچه شهری برای رفاه شهروندان تلاش کردند تا جای ممکن از توسعه زنجیره جلوگیری کنند. طرح ترافیک سال جدید بر اساس نرخ تغییر سال اعلام و بر اساس قانون باید اجرا شود.

او با اشاره به اینکه از ابتدای سال هم به دلیل آنکه حمل و نقل عمومی به ویروس کرونا دامن می زد، طرح ترافیک لغو شد، بیان کرد: شهروندان در این مدت توانستند از خودرو شخصی استفاده کنند و اکنون که همه بخش ها به شرایط عادی باز خواهند گشت و به هر دلیلی که دولت و ستاد فرماندهی کنترل ویروس کرونا تشخیص داده اند قرار است اعلام شود  که شرایط عادی در کشور حاکم است پس طرح ترافیک نیز باید اجرا شود.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: شهرداری بخش عمده ای از خدمات خود را از طریق خدمات ترافیک ارائه می کند و به دلیل شیوع کرونا از این موضوع صرف نظر کرد و قرار شد بخش عمده ای از اقدامات که در ارتباط با ویروس کرونا از سوی شهرداری انجام شده است با ارائه اسناد به دولت ارائه شود.

او ادامه داد: حال که دولت پافشاری می کند و رئیس جمهوری اعلام کرده که از ۱۰ خرداد همه شهروندان باید سر کار حاضر باشند و اماکن مذهبی هم بازگشایی شدند یعنی شرایط عادی است و دولت پذیرفته که شرایط عادی است. به این ترتیب باید قانون اجرا شود. یکی از این قوانین مربوط به شهر تهران و اجرای طرح ترافیک است.

امانی گفت: طبق قانون باید طرح ترافیک اجرا شود گو اینکه اجرا نشدن آن ترافیک را سنگین تر می کند و مردم بویژه در فصل گرما باید ساعت ها در ترافیک بمانند و آلودگی هوا هم که در این شرایط بحث کاملا مشخصی است.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =