شور و نشاط عیدانه با سیاه‌چادر اقوام ایرانی، پردیس فرهنگی و استودیو غدیر

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۱ از برپایی موکب‌های خدمت‌رسانی این منطقه در مسیر مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، حمیدرضا عموزاده با تأکید بر احیای سنت‌ها و باورهای اصیل دینی، تقویت روحیه همدلی، ارتقای نشاط اجتماعی شهروندان در اعیاد مناسبتی گفت: امسال نیز معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۱ همچون سال‌های گذشته، در مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر باافتخار میزبان شهروندان بود.

عموزاده، برپایی پردیس فرهنگی-خدماتی، پذیرایی و استیج فرهنگی و هنری را از اهم برنامه‌های این معاونت در روز عید غدیر برشمرد و گفت: پردیس فرهنگی-خدماتی در محورهای سلامت، آموزش‌های شهروندی، گردشگری و بازی‌های ورزشی الکترونیکی در قالب غرفه سلامت با حضور ثابت پزشک عمومی و طب سنتی، همچنین روانشناس مجرب با ارائه خدمات رایگان مشاوره فردی، ویزیت پزشک و غربالگری روتین سلامت، غرفه‌های کودک و نوجوان، برگزاری مسابقات فرهنگی، اجرای عمو روحانی، توزیع محصولات فرهنگی و هدایا به کودکان، برپایی غرفه نقاشی و بازی کودکان و... هم‌زمان با روز عید غدیر از ساعت ۱۷ در چهارراه ولیعصر (عج) در خدمت شهروندان بود.

وی برپایی سیاه‌چادر اقوام ایرانی را از اقدامات خلاقانه مهمانی غدیر امسال دانست و گفت: سیاه‌چادر اقوام ایرانی با رویکرد معرفی آداب و سنن و شناسایی فرهنگ و هویت اصیل ایرانی در کنار پردیس فرهنگی این منطقه همراه با اجرای موسیقی‌های اصیل محلی، پخت نان و شیرینی‌های سنتی، اجرای بازی‌های بومی محلی و... پذیرای عموم شهروندان بود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۱ همچنین در تشریح برنامه‌های استیج فرهنگی هنری و استودیو غدیر بیان کرد: حضور هنرمندان و گروه‌های متنوع سرود، اجرای برنامه‌های مفرح هنری، برگزاری مسابقات فرهنگی، پخش سرودهای ملی، اجرای ویژه‌برنامه‌های کودک و نوجوان و... از جمله برنامه‌های استیج فرهنگی بود؛ همچنین موکب‌های پذیرایی در قالب توزیع آب میوه، شربت، بستنی، هندوانه، توزیع غذای گرم، آب معدنی و... به عابران خدمت‌رسانی کردند.

عموزاده استقرار چایخانه متبرک امام رضا (ع) در چهارراه ولیعصر (عج) را از دیگر تمهیدات این معاونت در مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر معرفی کرد که با توزیع چای، انواع شربت و دم‌نوش‌های سنتی، پذیرای زائران مهمانی غدیر بود

انتهای پیام/

۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۹
کد خبر: 56747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =