استفاده از موتورهای سه‌چرخ برای نگهداشت معابر تنگ و باریک در منطقه ۱۲

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه١٢ تهران از گشت‌های مستمر و روزانه عوامل خدمات شهری با موتورهای سه‌چرخ در سطح معابر تنگ و باریک نواحی شش‌گانه خبر داد که باعث سرعت در نظافت و پاکسازی معابر و نگهداشت مطلوب‌تر شهر می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه١٢ تهران؛ فرزاد هنرور، دراین‌باره گفت: طرح نگهداشت شهردرسطح نواحی شش‌گانه به‌صورت مستمر درچند شیفت‌کاری انجام می‌شود و بدون تردید عوامل اجرایی و نیروهای کارگری خدمات شهری مستقر درنواحی مختلف درصف اول خدمتگزاری به مردم شهر درجهت پاکسازی و جمع‌آوری زباله، آشغال و نخاله از سطح معابر و گذرگاه‌ها به شمار می‌روند.

‌هنرور، اضافه کرد: بافت فرسوده و قدیمی و وجود معابر تنگ و باریک در برخی محلات این منطقه باعث شده تا عوامل خدمات شهری با بکارگیری موتورهای سه چرخ، ماموریت رفت و روب معابر و جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌ها، را در مدت زمان کم‌تری انجام دهند.

‌محسن حاتمی، رئیس اداره خدمات شهری شهرداری منطقه١٢ تهران، دراین‌باره گفت: عوامل و نیروهای کارگری خدمات شهری مستقر در نواحی شش‌گانه ازجمله نیروهای پرمشغله و پرکارند که برای پاکیزگی و نظافت شهر و محله زحمت زیادی می‌کشند. برخلاف تصور برخی مردم، نیروهای خدمات شهری درایام و مناسبت‌های طول سال وحتی تعطیلات درمیدان خدمت حاضرند؛ چراکه باید محیط و فضای شهری را پاکیزه و تمیز نگه دارند و مایه آرامش و رفاه حال شهروندان باشند.

حاتمی، تصریح کرد: ماموریت نیروهای خدمات شهری در امر نگهداشت شهر به چند بخش تقسیم‌بندی می‌شود؛ اولین بخش، کار روزانه و مستمر است که طبق برنامه با رصد میدانی شهرداران و مدیران خدمات شهری نواحی شش‌گانه انجام می‌شود، دومین بخش‌کاری مربوط به پاسخگویی به ثبت پیام شهروندان درسامانه فوریت‌های ١٣٧ است که بلافاصله اکیپ خدمات شهری به محل اعزام و خواسته مردم را اجابت می کنند.

رئیس اداره خدمات شهری منطقه دوازده ادامه داد:بخش سوم مربوط به اجرای طرح‌هایی مثل ٣٦٠ درجه است که با شناسایی مسائل و مشکلات جزئی و کلی نواحی مختلف، برای رفع فوری آن اقدام می‌شود و همچنین بخش چهارم مربوط به طرح‌های هماهنگ ازجمله طرح جهادی نگهداشت شهر به شکل محوری است که به جز نیروهای خدمات شهری، عوامل دیگر ادارات معاونت امور شهری ازجمله مسیل‌ها و قنوات، فضای سبز، زیباسازی، ساماندهی، محیط‌زیست و پسماند نیز طبق حیطه اختیارات و وظایف در محور منتخب حاضر و خدمات‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/

۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 56769

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =