به زودی ۳۰۰ تن زباله، برق می شود

شهر: با توجه به اینکه وسعت عملیات سازمان مدیریت پسماند، کل شهر تهران را در بر می گیرد، مشاور عالی شهردار به نیابت از شهردار تهران بازدیدهایی در این زمینه انجام داد.

صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفتگو با شهر درباره بازدید مصطفی کاظمی اسفه، مشاور عالی و مدیرکل حوزه شهردار تهران و مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری از اقدامات و بخش های مختلف سازمان پسماند، گفت: قسمت عمده ای از فعالیت های سازمان پسماند در حوزه اجرایی، فعالیت هایی است که مربوط به کل شهر تهران است و به نوعی بحث پشتیبانی در موضوعات مدیریت پسماند و بحث های مربوط به برف روبی و مسائلی از این دست است که با توجه به اینکه وسعت این عملیات کل شهر تهران را در برمی گیرد، مشاور عالی شهردار به نیابت از شهردار تهران بازدیدهایی در این زمینه انجام داد.

او با بیان اینکه آمادگی خدمات شهری شهرداری تهران و سازمان پسماند در برف روبی توسط این مدیران شهری مورد بازدید قرار گرفت، افزود: امسال با توجه به تلاش مضاعفی که انجام شد و با وجود مشکلات اقتصادی کشور، در تابستان ناوگان فرسوده از رده خارج شد و خودروهای نو خریداری شد و یکسری ماشین آلات تخصصی مانند نمکپاش و برف روب در بالاترین ظرفیت ممکن به ناوگان اضافه شده، این در حالی است که شهرداری تهران تا به حال به این تعداد ماشین الات تخصصی و عادی نداشته است؛ ماشینهای به روز که الگو گرفته از ماشینهای جدید محلول پاش و نمک پاش هستند که در این بازدید از حدود ۲۰۰ دستگاه خودرو دیدن کردند و با برنامه کار در برف روبی آشنا شدند.

علیپور با بیان اینکه کار ویژه ای در حوزه پسماند حجیم برای کاهش پسماند در طرح کاپ (کاهش پسماند) انجام شد، توضیح داد: اقدامات ویژه ای در حال انجام است و پسماندهای حجیم مانند سرشاخه های ناشی از هرس و لاستیکهای مستعمل و شیشه را جداگانه در سایتهایی جمع آوری می کنیم و سرشاخه ها تبدیل به چیپس و برای کود و صنایع چوبی استفاده می شوند. بزرگترین سایت در منطقه ۱۸ است که در یک سال به نتیجه رسید و سرشاخه ها به آنجا منتقل می شوند و مشاور عالی شهردار تهران از این سایت نیز بازدید کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه علاوه بر این  از مجموعه آبعلی که به زودی به ظرفیت تبدیل روزانه ۱۱ هزار تن خاک و نخاله ساختمانی به شن و ماسه و محصولات ساختمانی می رسد نیز بازدید شد: این رقم  حدود هفت هزار تن است و تا دو سه ماه آینده به ۱۱ هزار تن می رسد.

او در ادامه افزود: پروژه هاضم که در آن پسماند جامد شهری به بیوگاز تبدیل می شود و خروجی آن کود مرغوب و برق خواهد بود، پروژه ای است که در گذشته ساخته شده بود ولی حدود هشت سال کار نمی کرد و عملا به بهره برداری نرسیده بود. با پیگیری های انجام شده این پروژه در حال انجام مراحل تعمیر اساسی است و روزانه ۳۰۰ تن زباله در این پروسه تبدیل به برق خواهد شد.

علیپور در پایان یادآور شد: همچنین بازدیدهایی در مورد جمع آوری پسماند الکترونیک در سطح شهر و در غرف الکتروکاپ که اجرایی شده و به نتیجه رسیده اند،  انجام شد. علاوه بر این بحث های مختلفی درباره اینکه توسعه های بیشتری اتفاق بیفتد و اقدامات با سرعت بیشتری پیگیری شود و کارهای باقیمانده به نتیجه برسند، صورت گرفت.

خبرنگار: علی سی پی

۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 5687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =