اجرای عملیات لایروبی و پاکسازی کانال‌های روبسته در منطقه ۱۶

عملیات لایروبی و پاکسازی توسط اکیپ های اجرایی اداره مسیل ها و قنوات منطقه ۱۶ به منظور جمع‌آوری، جلوگیری از انسداد مسیر آبراهی انهار، عدم انباشت زباله حجیم و آب ماندگی و جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع در فضای شهر و آلودگی‌های محیط زیستی ناشی از آن اجرا شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶ ، سالاری پور شهردار منطقه با اشاره به اجرای طرح لایروبی و پاکسازی کانال‌های رو بسته و حوضچه‌های آرامش ، اظهار کرد: اجرای این طرح به طور مستمر در حال انجام است و در فصل بهار کانال های فدائیان اسلام ، مدائن و طباطبایی پاکسازی شده بود .

وی افزود: اکیپ های ویژه به صورت روزانه تمامی شبکه‌های اصلی و فرعی جمع آوری آب های سطحی، کانال ها و مسیلها منطقه را پاکسازی و لایروبی می کنند.

اجرای عملیات لایروبی و پاکسازی جهت افزایش آمادگی در زمان بارندگی‌ها و جلوگیری از بروز آب‌گرفتگی احتمالی معابر شهری، بوی نامطبوع، افزایش رضایت شهروندان و ارتقای سطح بهداشت عمومی به طور مستمر و به صورت سنتی و مکانیزه در حال انجام است. در همین راستا تخلیه مکانیزه حوضچه ماندگاری واقع در ناحیه ۳ به طول ۶۰۰متر انجام شد.

سالاری پور تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان وگرمای هوا ، شهروندان از هرگونه تخلیه پسماند های تر و خشک خود در انهار و کانال‌های سطح شهر خودداری کنند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: 56885

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =