جشن بزرگ ازدواج نخبگان در میدان مشاهیر برگزار شد

جشن بزرگ ازدواج نخبگان با حضور ٣۵٠ زوج نخبه در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد؛ جشن ازدواج نخبگان با همکاری  بنیاد ملی نخبگان شب گذشته ١١ تیرماه با حضور حجت الاسلام مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، سید محمدحسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد و سخنرانی حجت الاسلام موسوی واعظ در میدان مشاهیر برگزار شد.
سید محمدحسین حجازی، مدیر عامل منطقه فرهنگی و گردشگری در این مراسم بیان کرد: ما در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد فقط مراسم عروسی برگزار نکرده بودیم که آن هم انجام شد و به این ترتیب وجه شرعی‌مان را هم انجام دادیم.
او ضمن تبریک جشن ازدواجی که با همکاری بنیاد ملی نخبگان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها صورت گرفت، گفت: برنامه جشن ازدواج چند صباحی بود که برگزار نمی‌شد اما با نگاه عزیزان در بنیاد ملی نخبگان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها امسال برگزار شد و منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد سعی کرد حق میزبانی را در این زمینه ادا کند.
مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد بیان کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور توسط نخبگان، ضروری است که شما عزیزان به کارآفرینی و تولید داخل بی‌افزایید تا موجب ارتقا شور و نشاط کشور شوید. تلاش نخبگان برای محقق شدن این امر می‌تواند منجر به موفقیت ایران در دنیا شود.
حجازی با بیان اینکه ازدواج زمینه سعادت معنوی انسان را فراهم می‌کند، افزود: متاسفانه شاهد آمار پایین ازدواج در کشورمان هستیم و انشالله شعور و اشتیاق این روابط حسنه توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیش از پیش قوت می‌گیرد.
او همچنین با بیان خاطره‌ای به مراسم عقد خودش اشاره کرد و گفت: تقریبا ٢٣ سال پیش خطبه عقد بنده توسط حضرت آقا خوانده شد و ایشان به یک نکته مهم در این زمینه اشاره کردند و فرمودند خیال نکنید زندگی اسب سپید و رویایی است ، خیر؛ زندگی، تلاطم و مشکلات مختلفی دارد و سعی کنید بنا را بر سازش بگذارید.
حجازی در انتهای صحبت هایش گفت: بنده به عنوان یک خدمتگذار کوچک مردم تقاضا می‌کنم در انتخابات دور دوم مشارکت کنید چرا که دور دوم انتخابات بسیار مهم و سرنوشت ساز است، از طرفی نگاه کنیم به فردی که تمام نیت خود را جهت آبادسازی ایران عزیزمان جزم می‌کند.امیدواریم انتخاب اصلحی را انجام دهیم تا برای کشورمان سرنوشت‌ساز باشد.
روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور نیز طی سخنانی در این مراسم بیان کرد: شب بسیار خوبی است و امروز هم روز مباهله و روز آیه تطهیر بود. ان‌شاءالله که خوشبخت شوید و پایدار و سرحال بمانید. هدف از حضور در جلسه تبریک و عرض ادب و آرزوهای خوب است.
او نیز خاطره‌ای از مراسم خواستگاری و ازدواج خودش تعریف کرد و گفت: بعد از ٢٠ سال ازدواج یاد همسرم را اینجا گرامی می‌دارم چرا که اگر زحمات ٢٠ ساله و حضور او نبود قطعا دکترا نمی‌خواندم و عضو هیئت علمی نبودم و بسیاری از اتفاقات پر برکت دیگر زندگی‌ام برایم نمی‌افتاد به همین دلیل از زحمات او در همه این سال‌ها قدردانی می‌کنم.
سفر سه روز هوایی به مشهد مقدس، هدیه‌ای بود که معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور به زوجین نخبه داد.
حجت الاسلام مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور نیز در بخشی از صحبت‌های خود در این مراسم بیان کرد: تأسیس بنیاد ملی نخبگان و توجه به مجموعه نخبگی کشور جزو موضوعاتی بود که حضرت آقا پیگیر آن بودند. همچنین تاسیس دفتر نهاد رهبری نیز به فرمایش ایشان صورت گرفت و فرمودند بنیاد از نهاد کمک بخواهد و نهاد کمک خواهد کرد.
او اظهار امیدواری کرد: از این به بعد شاهد جشن‌های خوب بیشتری در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد باشیم. عزیزان ما در نهاد برنامه‌هایی هم برای فرزندآوری دارند که با اقبالی که آقای دکتر دهقانی دارند فکر می‌کنم باید به زودی شاهد جشن‌های فرزندآوری در اینجا باشیم تا خاطرات خوبی برای نخبگان رقم بزنیم.
حجت الاسلام مصطفی رستمی به ضرورت فرزندآوری اشاره کرد و گفت: فرزندآوری از ضرورت‌های گرفتن هدیه‌های خداوند در پی فرمانبرداری از خدا در مسیر ازدواج است. وعده‌های خداوند از جنس ما انسان‌ها نیست چون داشته‌های خداوند محدود نیست اما گاهی فهم تحقق وعده‌های خداوند برای ما راحت نیست. خدا به شما وعده داده بنابراین نگران فقر نباشید.
روزی شما و بچه‌های شما با خداست پس دعا کنید خدا در زندگی‌تان محصول و برکتی قرار دهد تا ثروتمندترین انسان‌ها شوید، یکی از بالاترین ثروت‌ها فرزند صالح است که برکت خانواده شما باشد.
او سپس به صورت نمادین خطبه عقد را برای دو نفر از زوجین نخبه جاری کرد.
این مراسم با تور نیم روزه بازدید زوجین نخبه از جاذبه‌های گردشگری عباس‌آباد از جمله «پل طبیعت»، «پل ابرایشم»، «باغ غذا» و آسمان نمای «گنبد مینا»، همچنین عکاسی همراه بود. یکی از جذابیت‌های این جشن، حضور خودروهای تاریخی دیزاین شده جهت جابجایی عروس و دامادهای نخبه بود. این مراسم با آتش‌بازی، اجرای مجید اخشابی و تفالی بر حضرت حافظ همراه شد.

انتهای پیام/

۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 57017

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =