بهبود خدمات شهری در میدان منیریه

شهردار منطقه۱۱ تهران از مرمت آبنما و فضای سبز اطراف میدان منیریه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سید محمد موسوی شهردار منطقه از اقدامات ویژه برای نوسازی و مرمت فضای حاشیه میدان منیریه برای بهره‌برداری شهروندان خبر داد و گفت: میدان منیریه از میادین مهم و پر تردد تهران در مرکز شهر است که به دلیل واقع شدن بازار لوازم ورزشی نیازمند نگهداشت ویژه و خدمات شهری است.

موسوی در ادامه تصریح کرد: به همین منظور در راستای بازدیدهای میدانی قدم به قدم، آبن‌مای مستهلک واقع در مرکز میدان در دست مرمت قرار گرفت و مبلمان شهری نیز در این محدوده اورهال شد.

وی افزود: در باغچه فضای سبز اطراف میدان نیز به دلیل توقف شهروندان، بهبود شرایط مورد توجه ویژه قرار گرفت و گیاهان جدید و درختچه در این فضا کاشته شد.

شهردار منطقه ۱۱ گفت: پیش از این نیز با نصب المان‌های شهری و مبلمان‌های ویژه توقفگاه مردمی، نور محدوده میدان افزایش یافت و برنامه های اجتماعی و فرهنگی نیز در این محدوده برگزار شد تا شهروندان بتوانند از خدمات شهری و اجتماعی بهره‌مند شوند.

موسوی همچنین از انتخاب خیابان جمهوری به عنوان خیابان الگوی خدمت خبر داد و گفت: طرح الگوی خدمت و انجام عملیات بازسازی و اقدامات اصلاحی در تمامی اجزای موجود در محور های برگزیده (اعم از سواره رو، پیاده رو، انهار، مبلمان شهری و...) باید به نحوی باشد که نمونه‌های متعددی از معابر الگو و ایده‌آل از حیث عملکرد، ایمنی و زیبایی در معرض دید و استفاده شهروندان قرار گیرد.

وی افزود: در راستای ارتقاء کیفیت و رضایتمندی شهروندان، فاز دوم طرح ۳۶۰ درجه نیز در نواحی ۴ گانه این منطقه در حال اجراست که در هر ناحیه ۱۰ نقطه معرفی و رفع معضل می شود و تمامی نواقص از هر حیث در آن نقطه تا شعاع ۱۰۰ متری رفع خواهد شد.

موسوی در تشریح این طرح گفت: رفع برخی معضلات شامل لکه‌گیری و مرمت آسفالت، مرمت نوار حفاری، همسطح‌سازی دریچه‌ها، حذف دریچه‌های مازاد، مرمت جداول و نهر، حذف نهر بلا استفاده و در صورت نیاز تبدیل آن به نهر روسی یا کانیو، اصلاح هندسی و رفع نقاط ناایمن در تقاطع‌ها و محل گردش خودروها بر روی نهر، اجرای خط‌کشی عرضی و محوری، ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس، مناسب‌سازی پیاده‌رو، تعمیر و نگهداری تجهیزات ترافیکی نظیر تابلو، نرده، چراغ راهنمایی، گاردریل، حفاظ های طولی و همسطح سازی زیر مخازن، بهسازی مخازن فرسوده؛ اجرای پوشاننده در جداره شهری، تعویض تابلوهای شناسایی دیوارکوب فرسوده و یکسان سازی تابلوهای واحدهای تجاری، اجرای شبکه های زباله گیر و حوضچه های رسوب گیر در ورودی نهرهای متقاطع، حذف زوائد فیزیکی، نگهداشت کارگاه های ساختمانی (حصار کارگاهی- حفاظ و سرپوش حفاظتی- لفاف ساختمانی- سد معبر مصالح - نظافت نهر و پیاده رومقابل کارگاه- حفاظت از اشجار و ...) است.

شهردار منطقه۱۱ تهران در ادامه ضمن یاداوری اجرای طرح الگوی خدمت در خیابان جمهوری گفت: برخی اقدامات فضای سبز در این محور انجام شده که شامل کاشت ۶۴ اصله نهال، هزارمتر مربع علف کشی، حذف پاجوش ها و تنه جوش ها، آبشویی، سمپاشی و تنه شویی درختان، نظافت دریچه های آبرسانی و حذف شاخه های سرگیر و اجرای طرح آراستگی باغچه ها در این محدوده است.

موسوی در پایان تصریح کرد: سایر اقدامات ترافیکی، شهرسازی، خدمات شهری و عمرانی نیز در محور جمهوری تداوم دارد که اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 57043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =