برگزاری سمینار تخصصی "تحلیل ابعاد مختلف پروژه احداث خطوط جدید شبکه مترو تهران"

سمینار تخصصی ملاحظات مربوط به "احداث خطوط جدید شبکه مترو پایتخت" روز -شنبه ۱۶ تیرماه- در محل سالن آمفی تئاتر شرکت مترو تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، نخستین سمینار تخصصی موضوعات مربوط به شبکه مترو پایتخت در سال جاری در راستای برگزاری سلسله نشست‌های فنی مربوط به موضوعات راه‌آهن ریلی پایتخت و با موضوع به اشتراک گذاشتن نتایج مطالعات و تحلیل داده‌های کارشناسی پروژه عظیم احداث ۴ خط جدید این شبکه، روز شنبه ۱۶ تیرماه انجام خواهد شد.

هدف از برگزاری این نشست فنی-تخصصی، بحث و بررسی پیرامون فعالیت‌های مطالعاتی و اجرایی، روش انجام کار و همچنین اقدامات صورت گرفته تا این لحظه در خصوص مباحث ترافیکی، زیست محیطی، اقتصادی، شهرسازی، تجهیزات (ناوگان ، دپو و ...) و بهره برداری از خطوط جدید شبکه مترو پایتخت است.

در سمینار مذکور، جمعی از کارشناسان و متخصصان صنعت ریلی کشور، دانشگاهیان و اساتید این حوزه، مدیران شهری، دست اندرکاران پروژه های قطار شهری در کلانشهرها، پیمانکاران و مشاوران ذیربط حضور خواهند داشت.

گفتنی است احداث خطوط جدید شبکه مترو تهران که طبق اسناد بالادستی و براساس مصوبات طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت در دستور کار قرار گرفته است، شامل حدود ۱۷۵ کیلومتر مسیر تونلی و ۱۳۰ ایستگاه جدید خواهد بود که اجرای آن تا سال ۱۴۲۰ جزء تکالیف مدیریت شهری پایتخت قرار گرفته اما متولیان امر در تلاش هستند این امر در زمانی کوتاه‌تر از آنچه در برنامه‌های اولیه تعیین شده، محقق شود.

با احداث ۴ خط جدید مترو، مفهوم ایجاد یک شبکه فراگیر، کارا و به هم پیوسته خطوط در راستای توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری، عینیت خواهد یافت.

انتهای پیام/

۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 57063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =