مرمت و بازسازی آبنمای بزرگ میدان امام خمینی (ره) پس از گذشت ٣٠ سال

به همت کادرفنی و عوامل اجرایی اداره فضای سبز شهرداری منطقه١٢ تهران، آبنمای بزرگ میدان امام خمینی (ره) پس از گذشت نزدیک به ٣٠ سال به شکل اساسی مرمت، بازسازی و احیا شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ١٢ تهران، فرزاد هنرور معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه گفت: زیبایی، آراستگی و نشاط میادین شهر به‌عنوان یکی از گذرگاه‌های پرتردد، تاثیر و نقش بسزایی در بروز احساس لذت و آرامش بین شهروندان دارد؛ بنابراین بازسازی و مرمت اساسی آبنمای بزرگ میدان امام خمینی (ره) نیز در دستور کار قرار گرفت و در چند مرحله به اجرا در آمد.

‌هنرور اضافه کرد: میدان امام خمینی (ره) یکی از اولین میادین تاریخی تهران قدیم به شمار می‌رود که در محدوده مرکزی شهر واقع شده و در طول شبانه‌روز میزبان بسیاری از شهروندان ساکن در نقاط مختلف تهران، شهرستان‌ها و حتی گردشگران خارجی است، بنابراین اجرای طرح بازسازی و مرمت این میدان با اصالت و قدیمی باعث می‌شود که بازدیدکنندگان تصویری واضح، روشن وخاطره‌انگیزی از این محل به یادگار داشته باشند.

‌علیرضا حسیبی رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ١٢ تهران نیز در این‌باره گفت: طرح بازسازی آبنمای بزرگ میدان امام خمینی (ره) در٢ جهت شرقی و غربی شامل تعمیرات تاسیسات و ابنیه، با تامین هزینه‌ای بالغ‌ بر ۵۰ میلیارد ریال بعد از گذشت ٣ دهه در چند مرحله عملیاتی به اجرا درآمده است.

‌وی تصریح کرد: تصاویر و عکس‌های تاریخی به‌جا مانده از دوران شکل‌گیری بلدیه تهران به خوبی قدمت و اصالت میدان امام (ره) در هسته مرکزی شهر را به رخ می‌کشاند. نکته جالب اینکه عکس‌های مربوط به این میدان درسال ١٣٢٠ به خوبی نشان می‌دهد که ظاهر کنونی این میدان از دوران قدیم تا امروز حفظ شده و یکی از بخش‌های مهم آن آبنمای قدیمی و ابنیه آن است که مرمت و بازسازی آن نیز نیاز به مهارت، تبحر و تجربه کافی دارد که خوشبختانه به آن توجه شده است.

گفتنی است عملیات بازسازی، مرمت و احیای بخش‌های مختلف آبنمای بزرگ میدان امام خمینی (ره) شامل ابنیه، موتورخانه، تاسیسات برق، لوله کشی‌ها انجام و فواره‌ها و آبنمای آن فعال شده است.

انتهای پیام/

۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 57067

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =