شهرداری تهران برای عمومی‌سازی کارآمدی از قالب روایی استفاده کند

یک مستندساز با اشاره به اینکه شهرداری تهران باید برای عمومی‌سازی کارآمدی از قالب روایی استفاده کند، گفت: با توجه به رشد خصوصی‌سازی در شهر نسبت آدم‌ها با شهر و بلعکس، در مقابل قاب تصویرهای ما مشخص نیست.

به گزارش شهر، علی نیکبخت در گفت‌وگو با روابط عمومی دبیرخانه هیئت اندیشه‌ورز شهرداری تهران، گفت: با توجه به رشد خصوصی‌سازی در شهر نسبت آدم‌ها با این شهر و بلعکس در مقابل قاب تصویرهای ما مشخص نیست. از آن جهت که کوچه و خیابان به لحاظ هویتی دچار تغییر معنی شده‌اند، هویت سابق را از دست داده‌اند و هویت مواصلاتی پیدا کرده‌اند.

وی افزود: در یک کالبد بزرگ، که شالوده خصوصی‌سازی دارد. فهم و خلق فضا برای اذهان بسیار سخت و دشوار است.

نیکبخت با اشاره به اینکه ما در یک شهر مدرن زندگی می‌کنیم و خیابان مهمترین عنصر آن است، اظهار داشت: این از ویژگی‌های یک موقعیت مدرن است که کالبداش را به لحاظ هویتی و معنا دچار تغییر وضعیت می‌کند که این امر سبب تنوع‌طلبی می‌شود و زمانی که تنوع‌طلبی شکل گرفت، مفهوم طبقه شکسته می‌شود و طیف جایگزین آن مفهوم می‌شود.

وی همچنین گفت: شهر ما را سه‌گانه ایدئولوژی، سیاست و اجتماعی اداره می‌کند. ابتدا ایدئولوژی، سپس سیاست و بخش کمی هم اجتماعی است. اجتماعی برای ما مناسبات می‌سازد و این مناسبات هرچه بیشتر و بهتر باشد، برای ما پایداری می‌آورد اما همواره در اقلیت است.

این مستندساز در پایان تأکید کرد: شهرداری تهران باید کارآمدی خود را طی یک سری کارگاه‌های خلق اثر ادبیات‌سازی کند. شهرداری باید خود را به روایت، قصه، عکس، مستند و... متصل کند و برای عمومی‌سازی کارآمدی از گزارشات مدیریتی که مملو از اعداد و ارقام است پرهیز کند و در قالب اثر روایی در اختیار عموم قرار دهد.

انتهای پیام/

۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 57145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =