برپایی مراسم سیاه‌پوشان ماه محرم در میدان نبوت

شهردار منطقه ۸ از برپایی مراسم سیاه‌پوشان ماه محرم در سطح منطقه، همزمان با شب اول ماه محرم در میدان نبوت خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۸؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه با اشاره به تعویض و اهتزاز دو ابر پرچم یا اباعبدالله‌ الحسین(ع) در آستانه فرا رسیدن ماه محرم در دو نقطه از منطقه، بیان کرد: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و تعویض و اهتزاز ابر پرچم عزاداری این ماه در بزرگراه امام علی(ع) و میدان قمربنی‌هاشم(ع)، اقدامات لازم برای فضاسازی، سیاه‌پوشی، اکران طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی معابر و محلات در راستای هویت‌بخشی به سیمای بصری منطقه و تکریم شعائر اسلامی با محوریت پیام‌ها و آموزه‌های عاشورایی در دستور کار معاونت خدمات شهری و محیط‌ زیست منطقه قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: در همین راستا روز شنبه همزمان با فرا رسیدن شب اول ماه محرم، طی مراسمی با حضور هیئت‌های مذهبی و مردمی محلات منطقه، مراسم سیاه‌پوشی میدان نبوت به عنوان میدان اصلی منطقه ۸ و آغاز اقامه عزای سید و سالار شهیدان برگزار خواهد شد.

شهردار منطقه ۸ برپایی مراسم تعزیه‌خوانی به مدت ۱۰ شب از ساعت ۱۸:۳۰ تا نماز مغرب و عشاء در میدان نبوت را از دیگر برنامه‌های شاخص منطقه در دهه اول محرم عنوان کرد.

به گفته تنهایی؛ نصب ۷۵۰ متر طول کتیبه و سیاهی، چاپ و نصب ۲۵ تخته بنر، نصب نماپرچم بزرگ مشکی بر روی ساختمان‌های اداری و نواحی منطقه، تعویض و نصب ۲۱۲ عدد پرچم‌های پایه کوتاه و پایه بلند، ۵ هزار و ۳۰۰ متر طول پرچم و ریسه‌های مشکی، ۱۱ عدد داربست و موکب هیئات، ۱۸ بنر مناسبتی با مضامین محرم از جمله اقدامات معاونت خدمات شهری منطقه در محورها، تقاطع‌ها، عرشه پل‌ها و محلات منطقه است. همچنین ارائه مخازن و کیسه‌های آبی به هیات‌ها و تکایا در دهه اول محرم به صورت مستمر توسط عوامل اجرایی این معاونت اجرا و جمع‌آوری به صورت مستمر انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
کد خبر: 57178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =