اجرای طرح تابستانه ارزیابی ایمنی ۱۷۹ بوستان منطقه ۲۰

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ از پایش ایمنی بوستان‌های نواحی ۶گانه این منطقه با هدف استانداردسازی نقاط ناایمن احتمالی و پیشگیری از بروز حوادث، خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، ابراهیم کوه نژاد با اشاره به اهمیت رعایت الزامات HSE در بوستان و تفرجگاه ها به ویژه در فصل تابستان گفت: با توجه به حضور گسترده شهروندان در روزهای تابستان در بوستان‌ها و فضای سبز و به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی، ارزیابی ایمنی بوستان ها به صورت مستمر انجام و در صورت مشاهده موارد عدم انطباق، ایمن سازی و رفع آن به سرعت اجرا می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر بازرسی های مستمر، طرح ویژه ای به مناسبت فصل تابستان از سوی کارشناسان HSE آغاز شده است و تا پایان تیرماه تمامی بوستان ها مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و برداشت اولیه از موارد خطرساز احتمالی احصاء و جهت رفع اقدام می شود.

کوه نژاد افزود: از ابتدای سال تاکنون تعداد زیادی از موارد ناایمن رفع شده است که رفع خاموشی با نصب ۷۴ پایه چراغ و ۲۷۶ پروژکتور، تعویض ۷۸ پروژکتور و رفع ۱۵۰ مورد نقص آبنماها از جمله این موارد است.

وی با اشاره به اینکه رفع عدم انطباق ها به صورت مستمر طبق گزارش کارشناسان در حال اجراست، گفت: رفع نقص شبکه روشنایی، تابلو برق، شبکه آبرسانی، وسایل بازی و بدنسازی، علائم هشداری و شناسایی در بوستان های ماهور، ام البنین(س)، دهخدا، گیاهشناسی، آوینی، رضوان، زکریا، مهستان  مادران، کلانتری پور، ثابت نیا، طراوت و... و. آخرین موارد انجام شده در این زمینه است و همچنان ادامه دارد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه عنوان کرد: نظارت و بازدیدهای میدانی  با هدف نهادینه سازی فرایند عملکرد بهداشت، ایمنی و محیط زیست ( HSE) براساس دستور العمل های ابلاغی با هدف ایمن سازی و جانمایی صحیح تجهیزات و وسایل موجود در بوستان ها اعم از زمین های بازی کودکان، وسایل بدنسازی، سیستم های روشنایی، آب نما، سرویس های بهداشتی و مبلمان پارکی انجام می شود. 

انتهای پیام/

۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 57234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =