برگزاری دوره‌های آموزشی در سرای محله باغ آذری

ارتقای سواد رسانه‌ای و ارائه آموزش و نگرش صحیح نسبت به مخاطرات فضای مجازی به کودکان از ضروریات تربیتی در خانواده‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۶؛ محمد امین سالاری پور شهردار منطقه با اشاره به اینکه محدود کردن انتخاب ها به این معنا می باشد که رسانه ها برای ما برنامه ریزی کرده اند که باور کنیم انتخاب های زیادی پیش رو داریم، اما می دانیم که گستره این انتخاب ها بسیار محدود است. با آن که ظاهرا تفاوت هایی میان انتخاب های پیام ها وجود دارد، این تفاوت ها در مقایسه به شباهت ها بی اهمیت است ؛ به اهمیت آموزش در دنیای امروز، برگزاری دوره های آموزشی را گامی مثبت در جهت ارتقاء آگاهی و دانش کودکان و نوجوانان درخصوص فضای مجازی دانست.

شهردار منطقه ۱۶ با بیان اینکه فضای مجازی فرصت‌های زیادی را برای یادگیری و سرگرمی فراهم می‌کند ، اظهار داشت : "همواره باید مراقب خطرات این فضا نیز باشیم و به فرزندانمان آموزش دهیم که چگونه به طور صحیح و ایمن از آن استفاده کنند.

 در همین راستا با هدف ارتقاء سواد رسانه‌ای و آشنایی کودکان و نوجوانان با آسیب‌های فضای مجازی، دوره های آموزشی در سرای محله باغ آذری  با همکاری کلانتری ۱۱۷ جوادیه ، توسط سرهنگ کاظمی برگزار شد.
در این کلاس آموزشی که با استقبال کودکان و نوجوانان روبرو بود، کاظمی، به ارائه مطالبی درخصوص تهدیدها و خطرات موجود در فضای مجازی، شیوه‌های حفظ امنیت در این فضا و راهکارهای مقابله با آسیب‌های آن پرداخت.وی با تأکید بر اهمیت نظارت والدین بر فعالیت‌های مجازی فرزندان، به بررسی مهم‌ترین تهدیدها و چالش‌های فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان پرداخت و همچنین نکات و توصیه‌های کاربردی برای پیشگیری از آسیب‌های مجازی را ارائه داد.
در ادامه از همکاری کلانتری ۱۱۷ جوادیه در برگزاری این دوره های آموزشی قدردانی و از برگزاری چنین برنامه‌هایی به طور مستمر برای ارتقای دانش و آگاهی کودکان و نوجوانان ابراز امیدواری کرد.
در پایان کلاس، حاضرین با طرح پرسش‌ها و دریافت پاسخ‌های تخصصی از سرهنگ کاظمی، اطلاعات بیشتری درباره راه‌های پیشگیری از آسیب‌های مجازی کسب کردند.

انتهای پیام/

۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 57247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =