تسریع در روند احداث تصفیه‌خانه‌های محلی در منطقه ۲۲

اولین نشست تخصصی پیشگیری از فروریزش و فرونشست زمین در منطقه۲۲ با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان این منطقه برگزار شد. در این نشست به بررسی تجارب و اقدامات مدیریت شهری منطقه در شرایط وقوع بحران فروریزش زمین پرداخته و تبادل نظرهای کارشناسانه در این خصوص صورت گرفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، در این جلسه دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ضمن بیان اهمیت موضوع فرونشست زمین در این منطقه اظهار کرد: باتوجه به تامین آب شرب ساکنین منطقه ۲۲ از طریق چاه‌های متعدد و افت سطح آب های زیرزمینی، چاه‌ها به مرور زمان خشک شده‌ و به دنبال آن پیامدهای مخربی برای ساکنین و زیست شهری بوجود خواهد آمد در حالی که باید از منابع آبی با برنامه ریزی های مدبرانه و حساب شده بهره‌برداری نماییم.

ایرج عظیمی با بیان اینکه نخستین مسئله‌ای که باید برای فرونشست زمین به آن توجه کنیم، کنترل اضافه برداشت‌ها و نظارت بر برداشت از آب‌های زیرزمینی است، عنوان کرد: طی سال‌های اخیر، علاوه بر برداشت ۸۰‌درصدی از آب‌های جاری، ۲۰‌ درصد حق آبه‌ طبیعت را نیز به مصرف رسانده‌ایم.

وی در اشاره به موضوع فرونشست و فروریزش زمین در منطقه ۲۲ اذعان کرد: محروم بودن این منطقه از شبکه فاضلاب شهری از عمده مشکلاتی است که می‌تواند این بحران را تشدید کند. متأسفانه این منطقه از جمله مناطق پایتخت است که برخلاف سرعت ساخت‌وساز، ایجاد و احداث فاضلاب‌های شهری از روند ساخت برج‌ها عقب‌تر است. به همین دلیل نیاز به تمهیدات مدیریتی ویژه دارد. ضمن اینکه فرسودگی شبکه انتقال آب نیز در منطقه این مساله را حادتر می کند.

عظیمی هدر رفت حجم زیادی از آب مصرفی و جریان آب را یکی از علل مهم سست شدن خاک و فرونشست زمین برشمرد و گفت: احداث تصفیه‌خانه‌های محلی با مشارکت شهرداری و شرکت آب و فاضلاب در دستور کار منطقه قرار دارد و اگر به این پدیده بی‌توجهی شود قطعا ساختمان‌ها و تاسیسات شهری را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 57345

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =