مساعدت شهرداری منطقه ۱۲ برای احیا و بازگشایی خانه‌ تاریخی ملک در بازار بزرگ تهران

شهردار منطقه ۱۲ به همراه جمعی از مدیران با حضور در خانه تاریخی ملک در بازار تهران، از همراهی و مساعدت شهرداری در احیا و بازگشایی این خانه‌ بعد از دوسال برای ایجاد ظرفیت مطلوب گردشگری در منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی با حضور در بازار بزرگ تهران ضمن بازدید از خانه تاریخی ملک و گفت و گو با معاون فرهنگی آن، آمادگی منطقه برای بازگشایی مجدد خانه ملک و مساعدت در توسعه ظرفیت های گردشگری اعلام کرد.

وی همچنین افزود: احیای آثار میراثی و تاریخی مانند گنج پنهان در حال از بین رفتن است که اگر نگاه جدی به آن نشود در آینده شاهد از دست رفتن فرصت ها خواهیم بود.

انارکی محمدی اظهار کرد: احیای خانه های تاریخی می‌توانند جذابیتی به منطقه اعطا کنند و یک جاذبه مهم گردشگری باشند اما به دلیل عدم رسیدگی و تخریب‌های زیاد، برخی از این بافت‌های تاریخی تبدیل به محلی برای رشد و افزایش بزهکاری شده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه یکی از آسیب های اجتماعی و فرهنگی که بافت های تاریخی و فرسوده دارند، خروج ساکنان این مناطق و بعضاً جرم‌خیز شدن آنها است، افزود: بافت‌هایی که بهترین فرصت‌های گردشگری را در اختیار کشور قرار می‌دادند همواره در معرض بیشترین آسیب‌ها نیز بودند که امید است با همراهی سازمان های ذیربط با علاقه مندان احیای بافت های تاریخی، رنگ تازه ای به محلات قدیمی منطقه بخشیده شود.

خانه ملک در بافت تاریخی بازار تهران قرار دارد و ارتباط آن با مجموعه های شهری به دلیل قرارگیری در فاصله بین دو مکان مقدس مسجد امام (مسجد شاه سابق) و مسجد جامع تهران حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵
کد خبر: 57402

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =