حریم تهران هوایی رصد می‌شود

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران گفت: رصد حریم تهران با دانشگاه امام حسین (ع) و سازمان هوایی وزارت دفاع در حال پیگیری است و بخشی از حریم، هوایی رصد می‌شود. به طوری که سعی داریم رصد با پهپاد در کل حریم انجام شود.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهل و نهمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه هزینه های حسابرسی نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: گزارشات سال ۱۴۰۲ از شرکت شهربان و حریم بان آغاز می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: به خاطر ندارم که گزارش حسابرس بلافاصله در سال بعد و پیش از نشست های سالیانه حسابرسی گزارش داده شده باشد و این یکی از دستاوردهای خوب است که باید آن را قدر بدانیم. تلاش حسابرسان به بار نشسته و می توانیم نتایج آن را تأثیر دهیم.

چمران با بیان اینکه در چهار سال دوره پنجم، یک مورد گزارش حسابرسی هم قرائت نشده بود، خاطرنشان کرد: ما برای اینکه قانون را رعایت کرده باشیم، گزارشات سالهای قبل را قرائت کردیم. ما مشکلات زیادی در شرکت شهربان و حریم داریم که امیدواریم برطرف شود.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران هم گفت: ما سعی کردیم انضباط مالی شرکت را به بهترین شکل انجام دهیم و اولین شرکتی هستیم که حسابرس، بررسی‌های آن را انجام داد و گزارش، مقبول و منصفانه بود.
وی افزود: مالیاتِ قبل از سال ۱۳۹۹ تسویه و مفاصا حساب اخذ گردید و برای سال ۱۴۰۰ برگه تشخیص عملکردی برای مالیات صادر شده بود که غیرمنصفانه و غیرقابل قبول بود و به آن اعتراض کردیم تا کل مالیات سال ۱۴۰۰ دوباره رسیدگی شود که مورد قبول قرار گرفت و سعی ما این است که پس از بررسی‌ها، رقم به حداقل برسد.


وی ادامه داد: بیمه سنوات گذشته تسویه شده و مفاصاحساب بیمه نیز اخذ گردیده است.


رنجبریان تاکید کرد: شرکت شهربان درآمدی نیست و تماماً هزینه دارد و تمام تلاش بر این است که اعتباراتی که گرفته شده منطبق با آن اعتبارات هزینه‌ها صورت گیرد.


رنجبریان گفت: در سال ۱۴۰۲، ۳۳۰ نفر نیرو مطابق قانون ایثارگری، رسمی شدند و در حال حاضر نیز بالغ بر ۴۰۰ نفر نیروی رسمی ایثارگری مشغول فعالیت می‌باشند که موارد حقوقی این کارکنان تغییر پیدا کرد و سبب تغییر اعتبارات نسبت به هزینه‌ها شد.


وی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۵ با مصوبه شورای شهر، عنوان "انضباط شهری و معبر" به اساسنامه شرکت شهربان اضافه شد. مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران با اشاره به ترکیب سهامداران این شرکت گفت: تا سال گذشته بیشترین سهام شرکت شهربان متعلق به سازمان بازنشستگی بود که با پیگیری‌ها، این سهام به شهرداری تهران واگذار شد و مورد تایید قرار گرفت که در حال حاضر منتظر امضای نهایی شهردار تهران هستیم.
مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان تأکید کرد: انحرافات بودجه به وجود آمده به دلیل پرداخت‌هایی بوده که در پایان سال ۱۴۰۲ به سازمان پارک‌ها و شرکت‌های هادیان شهر و حامیان تدبیر و توسعه صورت پذیرفته که به حسابرسی سال ۱۴۰۲ ختم نشد و در سال ۱۴۰۳، این انحرافات مرتفع خواهد شد.
رنجبریان اضافه کرد: شرکت شهربان و حریم‌بان در سال ۱۴۰۲ طبق اذعان مدیرکل امور مجامع شهرداری تهران به عنوان منضبط‌ترین شرکت به لحاظ مالی در بین تمامی شرکت‌های شهرداری تهران با کسب امتیاز ۷۹ از ۱۰۰ و با فاصله چندین امتیازی از شرکت دوم شناخته شده که حاکی از اقدامات درستی بوده که در شرکت شهربان و حریم‌بان صورت گرفته است.
رنجبریان ادامه داد: در مورد تهیه البسه فرم نیروهای اجرایی کار بسیار خوبی صورت گرفت. شرکت شهربان در اقدامی خداپسندانه، تهیه البسه را به شرکت‌های کوثر که زنان سرپرست خانوار در آن شرکت‌ها مشغول فعالیت می‌باشند، واگذار نمود که ضمن اشتغال‌زایی و کیفیت به مراتب بالاتر البسه، صرفه‌جویی هزینه‌ای بالغ بر ۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ داشت.


مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان در ادامه بیان نمود: حریم شهر تهران با وسعتی حدود ۵۰۰۰ کیلومتر توسط استاندار تهران ابلاغ گردیده است. طبق تذکرات خانم شمس‌احسان بحث هوشمندسازی شرکت شهربان و حریم‌بان را از سال گذشته آغاز نمودیم و با خرید دوربین‌های البسه و خودرویی و راه‌اندازی آزمایشی، الحمدلله به نتایج مطلوبی رسیدیم و در حال حاضر مقدمات خرید ۱۴۰۰ دوربین البسه از وزارت دفاع و شرکت ایزایران که از شرکت‌های وابسته وزارت دفاع بوده و به لحاظ کیفیت از برترین تولیدکنندگان دوربین در کل کشور می‌باشد، ضمن موافقت شهردار محترم تهران، فراهم گردیده است و با توجه به اینکه دوربین البسه، امنیتی می‌باشد، طبق ماده ۱۱۹، کالای سبز شناخته شده و خرید با قیمت نازل امکان‌پذیر بوده ضمن اینکه خرید دوربین از امکانات دولتی انجام می‌شود و سودرسانی نیز برای دولت خواهد داشت.


رنجبریان اضافه کرد: در بحث کنترل و رصد حریم شهر تهران، همکاری‌هایی با دانشگاه امام حسین (ع) و سازمان هوایی وزارت دفاع صورت گرفته است. در راستای این همکاری‌ها حریم دو ناحیه منطقه ۱۹ توسط پهپاد به صورت آزمایشی رصد گردیده و در صدد آن هستیم که با هماهنگی‌های اداره کل حریم و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های درست، کل حریم پایتخت توسط پهپاد کنترل و رصد گردد. لازم به ذکر است کل حریم تهران تنها با گشت‌زنی ۳۰۰ نفر حریم‌بان در حال انجام است که برای کنترل حریم پایتخت با این استعداد نیرو امکان‌پذیر نبوده و رصد حریم پایتخت حتما باید به صورت هوشمند انجام شود.

گفتنی است گزارش حسابرسی شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲ با حداکثر آراء موافق تأیید شد.

انتهای پیام/

۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 57550

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =