برپایی هیأت های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در مراکز یاورشهر پایتخت

همزمان با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در کربلا، مراسم های عزاداری در مراکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران برپا شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، در مرکز یاورشهر یک به صورت مشترک با یاورشهر دو مراسم دمام زنی، نوحه سرایی و سینه زنی توسط مددجویان این مراکز برگزار شده است.

همچنین مراسمی در مرکز یاورشهر ۳ (ویژه افراد منع پذیرشی) به مناسبت فرارسیدن ایام محرم برگزار شده و در مراکز یاورشهر ۴، ۷ و ۹ نیز شاهد برپایی هیأت های بزرگ عزاداری هستیم که مددجویان این مراکز با زنجیر زنی، سینه زنی، نوحه سرایی و پخش نذری به اقامه عزای سید و سالار شهیدان می پردازند.

در مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر ۴ نیز مقرر شده است همزمان با روز عاشورا مراسم سمنوپزان برگزار شود و مددجویان به سینه زنی و عزاداری می پردازند. در مرکز یاورشهر۷ نیز مددجویان معلول اقدام به نوحه سرایی و سینه زنی می کنند. در مرکز یاورشهر ۹ نیز شاهد برگزاری مراسم تعزیه خوانی، دمام زنی، نوحه سرایی و سخنرانی خواهیم بود.

گفتنی است با همکاری مناطق ۲۲ گانه در اکثر مددسراهای پایتخت مراسم های عزاداری به مناسب تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) برگزار می شود.
انتهای پیام/

 

۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 57594

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =