برپایی محافل سوگواری ایام محرم در محلات منطقه۸

همزمان با فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی با مشارکت ادارات اجتماعی نواحی و سرای محلات سیزده‌گانه منطقه۸، ویژه برنامه‌های عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان با حضور خیل عاشقان اهل بیت(ع) برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۸؛ عزاداران حسینی منطقه۸ با شرکت در مراسم‌هایی همچون شیرخوارگان حسینی، تئاتر میدانی در میدان قمربنی‌هاشم، احلی‌من‌العسل، تعزیه‌خوانی در میدان نبوت، موکب پذیرایی، چارپایه خوانی، گلریزان، محافل عزاداری و... در ویژه برنامه‌های مذهبی و فرهنگی این ایام مشارکت داشتند و مراتب ارادت خود را به سالار شهیدان و شهدای کربلا اعلام نمودند.

در ادامه نیز در دهه اول ماه محرم به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، علاوه بر برپایی ایستگاه‌های صلواتی در محلات، برگزاری ویژه برنامه‌های مناسبتی برای شهروندان و عزاداران در سطح بوستان‌ها و ساختمان‌های مرتبط در دستور کار قرار گرفت و خدمت‌رسانی در محافل، هیئات مذهبی و مساجد با مشارکت و حضور عاشقان اهل بیت (ع) در محلات ۱۳گانه منطقه انجام شد.

از دیگر برنامه‌های شاخص برگزار شده در شب تاسوعا در سطح منطقه، می‌توان به حضور بیش از ۲۰۰ دختر نوجوان در موسسه دینی فاطمیه رضوان در محله کرمان و عزاداری شب تاسوعا با حضور پر شور دختران نوجوان منطقه اشاره کرد.

براساس این گزارش همزمان با فرارسیدن ماه محرم و برپایی هیئت‌های مذهبی، تکایا، خیمه‌های عزادارای و مساجد سطح محلات منطقه، شعار محوری " آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند" بر سر در ساختمان‌ها و اماکن و فضاهای عمومی سطح منطقه نقش بسته و انسجام خیل عزاداران در برافراشتن پرچم حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) بر زیبایی این سوگواری‌ها افزود.

انتهای پیام/

۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 57620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =