صرفه‌جویی ۳۰۰ میلیارد تومانی بابت رفع معارضین احداث بوستان چهارباغ

مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، گفت: در نتیجه اعمال تمهیدات مهندسی و جابجایی و رفع تاسیسات معارض برق پروژه اتصال مصلی امام خمینی(ره) به اراضی شمال بزرگراه شهید سلیمانی، ۳۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی شد.

سید عبدالمهدی حسینی مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه مهمترین معارض احداث پل بزرگراه شهید سلیمانی که وظیفه اتصال اراضی مصلی امام خمینی(ره) به اراضی شمال این بزرگراه در پروژه چهارباغ را بر عهده دارد، توسط شرکت برق منطقه‌ای تهران جابجا شده، از صرفه‌جویی ۳۰۰ میلیارد تومانی بابت رفع این مانع اجرایی در نتیجه اعمال تمهیدات مهندسی ارزش خبر داد.

وی در تشریح چگونگی تغییرات اعمال شده در طرح اولیه رفع معارض، یادآور شد: در طرح فوق قرار بود، حدفاصل ۲ پست برق مصلی و بزرگراه شهید حقانی به طول ۴۲۵۰ متر بطور کامل کابل‌کشی شود، اما این میزان ضمن بازنگری در طرح به ۳۰۰۰ متر رسید. به این ترتیب برآورد هزینه ۳۴۰ میلیارد تومانی رفع معارض، با همکاری شرکت برق منطقه‌ای تهران به ۴۰ میلیارد تومان کاهش یافت.

حسینی افزود: این عملیات، در طولی بالغ بر ۵۰۰ متر انجام و در این بین ۴ عدد دکل ۶۳ کیلوولت حذف و ۲ عدد دکل تلسکوپی نصب و اجرا شد. 

وی ضمن تقدیر از همکاری پلیس راهور و سازمان بوستان‌ها به عنوان متولی اجرای طرح اتصال و شهروندان تهرانی، یادآور شد: این عملیات در کمترین زمان ممکن و طی ۱۴ روز به سرانجام رسید.

انتهای پیام/

۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 57668

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =