ارواح سنگی روستای وردیج در مقابل عوامل خطرساز ایمن می‌شوند

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ از اجرای تدابیر لازم جهت حفظ و حراست از صخره‌های ارواح سنگی روستای وردیج با همکاری اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، با حضور نمایندگانی از اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران و در راستای پیاده سازی بخشی از شرح وظایف مصوب این اداره کل، تحت عنوان برنامه‌ریزی و نظارت بر شناسایی، ثبت و حفظ آثار میراث طبیعی و اکولوژیکی شهر تهران، تدابیر لازم جهت حفظ و حراست از صخره های طبیعی ارواح سنگی واقع در روستای وردیج منطقه ۲۲ که در سال گذشته به عنوان یکی از مهمترین میراث طبیعی و اکولوژیکی پایتخت به ثبت رسید، طرح ریزی شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ در این باره گفت: با عنایت به کسب اولین تجربه موفق شهرداری تهران در ثبت یک اثر طبیعی، شهرداری منطقه ۲۲ برنامه بازدیدی را از ارواح سنگی روستای وردیج برگزار کرد. در این بازدید بر حفظ و حراست از این میراث‌های طبیعی شهر با پیاده سازی طرح های عمرانی ویژه تاکید شد.

محمدحسن فصیح یادآور شد: این صخره ها در سال ۱۴۰۲ و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران به عنوان یک اثر طبیعی مهم در روستای وردیج به ثبت رسید.

وی بیان کرد: به منظور تشویق و ترغیب شهروندان نسبت به حفاظت و نگهداری از زیست بوم شهری و با برنامه ریزی های صورت گرفته قرار شد تا عملیات حصارکشی و فنس کشی اطراف این صخره ها به عنوان میراث های طبیعی و ملی در اسرع وقت انجام شود.

انتهای پیام/

۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 57691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =