۱۹ پد بالگرد فعال در شمال شرق شهر

شهردار منطقه ۴ از آمادگی و بهسازی پدهای بالگرد در سطح این منطقه خبر داد و گفت: وجود پدهای بالگرد در سطح منطقه یکی از الزامات برای مواقع بحرانی و ضروری است که به این مهم در این منطقه توجه خاص شده است.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، علی اصغر کمالی زاده با اشاره به آمادگی و بهسازی پدهای بالگرد در سطح منطقه ۴ تصریح کرد: باعنایت  به گسترش خدمات اورژانس هوایی از لحاظ کمی و کیفی و تنوع خدمات در سال های اخیر و بنا بر سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان اورژانس کشور خدمات اورژانس هوایی به شدت حال فراگیری و توسعه می باشد و یکی از استراتژی های نظام سلامت به شمار می رود.


وی افزود: در این راستا تعداد زیادی ماموریت ثانویه (انتقال بیمار از یک مرکز درمانی به مرکز درمانی دیگر) و تعداد قابل توجهی مأموریت ویژه (انتقال عضو پیوندی، کمک رسانی در حوادث طبیعی (سیل و زلزله)، انتقال خون، شناسایی منطقه حادثه جهت امدادرسانی و ...) را نیز انجام می دهند.


کمالی زاده گفت: با توجه به این حجم مأموریت و افزایش این مأموریت ها در آینده نزدیک نیاز به ساخت محل ایمن جهت فرود(landing )  و خروج (take off) بالگرد در مکان های مخصوص و بیمارستان ها شدیدا مورد نیاز می باشد.


شهردار منطقه ۴ گفت: با توجه به این مهم و در این راستا ستاد مدیریت بحران منطقه با همکاری معاونت خدمات شهری و محیط زیست به احداث و بهسازی ۲ پد بالگرد در سطح این منطقه اقدام کرد.


وی خاطرنشان کرد: به منظور رعایت استانداردهای لازم، ۱۹ پد بالگرد در سطح منطقه با حضور دکتر قادری مدیریت اورژانس هوایی استان تهران نیز مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.


انتهای پیام/

۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 57772

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =