۴۰ شهردار دانش آموز در ۴۰ مدرسه منطقه ۱۴

شهردار منطقه۱۴ بر افزایش مشارکت شهرداران مدارس دارالمومنین تهران در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با امور شهری، خدمت‌رسانی کیفی‌تر و حس مشارکت اجتماعی موثر تاکید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، شهرابی در نشست صمیمانه با شهرداران مدارس که با حضور امیری مدیر کل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران، بیانی رئیس آموزش و پرورش، شهرداران و مدیران مدارس برگزارشد، با بیان اینکه داشتن شهری زیبا، قانون‌مند و پویا نیازمند مشارکت تمام شهروندان در اداره امور شهر است، گفت: تقویت حس تعلق، مسئولیت پذیری و بالا بردن سطح آگاهی، پرورش فکری و روحی نسل آینده جامعه در اجرای ماموریت ها و وظایف مدیریت شهری، خدمت رسانی کیفی تر و حس مشارکت اجتماعی موثر است.
وی افزود: در این راستا و با همکاری آموزش و پرورش، افزایش تعداد و مشارکت پذیری شهرداران مدارس به عنوان برنامه های در دستور کار شهرداری برای اجرای طرح شهرداران مدراس سال تحصیلی جدید است.
شهرابی یاداور شد: بر این اساس برنامه ریزی می شود ۲۴ شهردار مدرسه به ۴۰ شهردار از ۴۰ مدرسه افزایش یابد تا این نیروهای پرانگیزه و جوان برای فعالیت در حوزه شهر و شهروندی منطقه تا به عنوان چشم بینای مدیریت شهری تسهیلگر امور محله‌ها و اگاهی سطح فرهنگی خانواده ها باشند.
امیری مدیر کل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران در جمع شهرداران مدارس با بیان اینکه مدرسه یکی از موثرترین فضاها برای آموزش، ترویج فرهنگ مشارکت و تبلور شخصیت و مسئولیت پذیری دانش آموزان است، بر اهمیت استفاده از ظرفیت های ارزشمند دانش آموزی در مدیریت شهر، ارتقای خدمات و فضاهایی مطلوب برای کودکان و نوجوان تاکید کرد.
رئیس آموزش و پرورش منطقه نیز در ادامه یادآور شد: این طرح هدف های بزرگی از جمله ارج نهادن به شخصیت و کرامت دانش آموزان، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در آنان دارد و شهرداران مدارس منطقه نیز نمایندگان شایسته‌ای هستند که از ظرفیت و توانمندی‌های خود برای هرچه بهتر اداره کردن امور شهری منطقه و مدارس استفاده خواهند کرد.
استفاده از نقطه نظرات دانش آموزان در امور مدرسه و زمینه سازی برای آموزش و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان همچنین حضور موثر و بهتر آنان در عرصه های مختلف جامعه از جمله همیاری مدیریت شهری برای ارائه خدمات بهتر تا تقویت حس تعلق محله ای و اجتماعی از دیگر موارد مورد اشاره شهردار در جمع شهرداران مدارس منطقه بود.
در این مراسم با اهدای هدایا از شهرداران، مدیران منتخب مدارس به عنوان شهروند متعالی پر تلاش تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۶
کد خبر: 57780

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =