عملکرد شهرداری منطبق بر وعده‌های داده شده است/ مردم از تحولات مثبت در شهر کمتر اطلاع دارند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کارهای بسیاری در شهر طی ۳ سال اخیر انجام شده که اگر در حوزه تبلیغات بدان پرداخته می‌شد مردم بهتر متوجه تحولات مثبت در پایتخت می‌شدند.

به گزارش خبرنگار شهر، ابوالفضل ظهره‌وند نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کار تبلیغاتی شهرداری ضغیف است، مطرح کرد: این حق مردم است که بدانند و مطلع باشند که در زیر سایه شهر چه می‌گذرد و چه اتفاقاتی را شکل داده اند. به نظر من خوب است که از شهردار دعوت شود که وقت بگذارد و از پروژه‌ها مستند تهیه شود و برای مردم توضیح دهد. قطعا با این امر دورنمای کار را برای مردم دلچسب و امیدوارانه می‌کند.

وی با پرداختن به عملکرد شهرداری تهران اظهار داشت: شهرداری در حال ایجاد پروژه‌هایی است که فکر می‌کنم تا آخر سال بخش عمده ای از این پروژه‌ها تکمیل خواهند شد و این پروژه های عمرانی با تاثیری که در کاهش مسیر شهروندان دارد قطعا موجب صرفه جویی در مصرف بنزین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نگاه عادلانه و برنامه ریزی عدالت محوری که شهرداری به کلیات شهر داشته است برای من قابل توجه بود، تصریح کرد: پروژه‌ها اگر کامل شوند تفاوتی بین شمال و جنوب و غرب و شرق بسیار کم خواهد شد. کارهایی اعم از آسفالت و قیاس آن با گذشته و میزان فضای سبزی که در طی این ۳ سال ایجاد شده در قیاس با سال‌های قبل واقعا در خور تقدیر و تشکر است .

وی همچنین بیان کرد: بالغ بر ۲۵ هزار معتاد در مناطق بودند که در بازدید از مناطق شاهد کاهش جمعیت آنان هستیم. در حال حاضر دارند محل‌های مناسبی برای آن‌ها ایجاد شده و دارند فرآیندی را طی می‌کنند که این افراد بتوانند به جامعه بازگردند؛ لذا برای آن‌ها اشتغال ایجاد می‌شود و شغل آن‌ها را نیز از قبل پیش‌بینی کرده‌اند. این یک گذاره بسیارخوب است و فکر نمی‌کنم در حال حاضر شهروندان شاهد جلوه‌های زشت در سطح شهر باشند.

ظهره‌وند در خصوص بازیافت هم گفت: بعضا صحنه‌های رقت‌آوری را شاهد بودیم و هستیم. شهرداری تهران با پیاده‌سازی سایت‌هایی که می‌توانند زباله را در محل تفکیک کنند و به هرحال در حال حل‌وفصل کامل این‌ موضوع است. به طوری که طرحی مانند تومان ضمن اینکه خدمات ویژه ای برای شهروندان ارایه میدهد تفکیک از مبدا را مدنظر دارد که شایسته تقدیر و تشکر است.

وی همچنین اظهار داشت: وعده‌ها با عملکرد شهردار تطابق دارند و نگاهی که پیش از امروز به شهردار تهران داشتم با نگاه فعلی ام متفاوت است. البته بخش تبلیغ شهرداری ضعیف است؛ به جای پلاکارد باید روی بخش رسانه فعال شوند، فیلم و مستند بسازند و این‌ها را برای مردم توضیح دهیم و انتقادات را هم بشنویم وچتا آن‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

ظهره‌وند ادامه داد: خوشحال هستم که امروز توانستم با یک بازدید میدانی شاهد آن باشم که واقعیت با آنچه که گفته و ادعا می شود نه تنها تطابق دارد بلکه جلوتر هم هست. جای تاسف دارد که آنچه که رخ‌ داده درست توضیح داده نشده است‌؛ به عنوان مثال شهرداری ۳ سال قبل طبق آمار بالغ بر چند هزار میلیارد  بدهی داشته، در حال حاضر بدهی کاهش یافته است. همچنین امروز شاهد آن هستیم که بانک شهری که در وضعیت بسیار ناگواری بوده ، دومین بانک تراز در سطح کشور است که این امر هم محصول مدیریت خوب در شهرداری تهران بوده است. بنابراین شهرداری می‌توانست خیلی بهتر تبلیغات کند و فضای افکار عمومی را مدیریت کند تا مردم بدانند که در شهر آن‌ها چه می‌گذرد. مشکل عدم اطلاع رسانی است از آن‌چه که دارد رخ می‌دهد و زحماتی که دوستان دارند می‌کشند، کمتر مردم مطلعند.

وی گفت: اعتقاد من این است که اگر بر پایه ایمان و باور به توحید و آخرت عمل کند، قطعا کار روی زمین نخواهد ماند و اگر بنا باشد بر پایه منفعت‌گرایی جلو برویم جز فساد و گرفتاری که در دوره گذشته شاهد بودیم، چیزی عاید نخواهد شد.

ظهره‌وند با تاکید بر اینکه از شهردار تهران برای اقداماتش تشکر می‌کنم، بیان کرد: مدیران ارشدی که در راس امور قرار می‌گیرند یا مانند غرب باید با سیستم کنترل شوند که در کشور، ما چنین سیستمی نداریم یا باید براساس تاکید رهبر انقلاب، اعتقاد و باور به کارآمدی انقلاب و تفکر انقلابی و دین داشته باشند که در این‌صورت نیازی به اینکه از بیرون کنترل کنیم نیست و خود فرد دارای کنترل درونی خواهد بود همانطور که شهردار پایتخت بر اساس باورهای دینی‌اش تلاشش را برای بهبود وضعیت تهران به کار بسته است.

انتهای پیام/

۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷
کد خبر: 57807

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =