در این ۳ سال اتفاقات زیرساختی مهمی در تهران رخ داده که شخصا بخشی از آن را نمی‌دانستم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به آمار و ارقام و بررسی‌هایی که کردیم، اتفاقات زیرساختی مهمی در شهر تهران رخ داده است که فکر می‌کنم بخشی از آن به اصلاح ساختارها، روندها و درواقع رفع بخشی از مشکلاتی که از گذشته در شهر وجود داشته پرداخته است.

به گزارش خبرنگار شهر، سید مرتضی محمودی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بازدیدی که به اتفاق مدیران شهری از پروژه های پایتخت انجام شد، بازدید بسیار خوبی بود و باعث شد تا به پروژه‌ها اشراف پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه قضاوت حقیر درباره شهردار تهران نسبت به قبل از بازدید تغییر کرد، اظهار داشت: کارهای بزرگی انجام شده است. تعجب هم کردیم که چرا در بعد رسانه و اطلاع‌رسانی به افکار عمومی تا به این میزان ضعف است. من به عنوان نماینده مردم حوزه انتخابیه تهران در مجلس از برخی پروژه‌ها بی اطلاع بودم.

محمودی با اشاره به بازدید از پروژه شهید شوشتری گفت: این پروژه از ۲ دوره قبل زمانی که در شهرداری تهران بودم، در دوره مدیریت چهارم شهری به طور قوی استارت خورده بود. در دوره چهارساله پنجم دوره‌ای که دوستان اصلاح طلب پای کار بودند، این پروژه و بسیاری از پروژه‌های دیگر متوقف شدند. من بر این تصور بودم که همان دوره رکود حاکم است اما مشاهده کردم که اتفاقات بزرگی در شهر تهران در حال رخ دادن است که ما از آنها غافل بوده ایم که این امر رضایت بخش بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به آمار و ارقامی که شهردار تهران و مدیران شهری ارائه دادند و آن‌چیزی که خود ما بررسی کردیم و اخباری که در آغاز فعالیت ما در مجلس به ما رسید، اتفاقات زیرساختی مهمی در شهر تهران رخ داده است که فکر می‌کنم بخشی از آنها به اصلاح ساختارها، روندها و در واقع رفع بخشی از مشکلاتی که از گذشته در شهر وجود داشته توجه دارد.

وی افزود: معتقدم بخش زیادی از فعالیت‌های انجام شده در این ۲، ۳ سال به زودی به نتیجه رسیده و مردم بهره‌مند خواهند شد.

محمودی با تاکید بر اینکه یکی از بهترین اقداماتی که در این دوره مدیریت شهری رخ داده، نظم بخشی به حوزه مالی و درآمدی شهرداری تهران است، گفت: این انضباط مالی که در شهرداری تهران رخ داده، بسیار خوب است. در مورد پرداخت دیون هم اتفاقات خوبی رخ داده است زیرا باید دید دیون شهرداری چقدر بوده و حالا به کجا رسیده است.

محمودی در ادامه بیان کرد: مدیران فعلی شهر بسیاری از منابع و دارایی‌های شهرداری را از دست افراد غیر خارج کرده اند و مبلغی بالغ بر ۱۳۰ هزار میلیارد تومان به اموال شهرداری بازگشته است که این رقم بزرگی است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما موظف هستیم از یک مدیر ارزشی که از یک جریان انقلابی در شهرداری تهران مشغول خدمت است و در این ۳ سال اقدامات بسیار خوبی انجام داده، دفاع کنیم. خود بنده قبل از این بر این تصور بودم که برخی از اتفاقات واقعا رخ نداده اما با این بازدید متوجه شدم اتفاقات بزرگی در تهران رخ داده است.

وی همچنین گفت: پروژه‌های زیرساختی مهمی مثل زباله‌سوز که در حال پیگیری است و عقد قرارداد شده نیز برای من مورد توجه بود. این امر که دیگر زباله‌ای دفع نشود و از آن برق تولید شود بسیار امر خوبی است. البته این حرف از گذشته مطرح بوده اما اینکه عملیاتی شده و به نتایج مثبتی رسیده، اتفاق مهمی است.

محمودی در ادامه مطرح کرد: در موضوع مترو هم اتفاقات مثبتی رخ داده است. منکر زحمات گذشته‌ها نیز نباید باشیم، منصفانه باید بگوییم در دوران شورای سوم و چهارم و مدیریت آقای قالیباف نیز اتفاقات خوبی رخ داده بود. در دوره اصلاح طلب‌ها نیز زحماتی کشیده شده است.

وی افزود: در این چند روزه شاهد انتقادات بسیاری از سوی برخی رسانه‌های معاند و اصلاح طلب‌ درباره فعالیت‌های جریان انقلاب در شهر تهران بوده ایم. این در حالی است که دوره اخیر مدیریت شهری  و دوره قالیباف دوران درخشانی برای شهر هستند.

انتهای پیام/

۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 57829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =