دستور روحانی برای خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس بی نتیجه ماند

شهر: هفت روز از پایان اردیبهشت می‌گذرد و دولت به وعده‌ خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای پایتخت در ایام کرونا، عمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار شهر، وزارت کشور در تاریخ ۲۳ فروردین، طی نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور برای خرید فوری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر تهران درخواست داد که چند روز بعد رئیس جمهور با این پیشنهاد توافق کرد. براساس این توافق شهرداری تهران باید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان اردیبهشت ماه خریداری کند که بعد از خریداری، دولت تنها قرار است  پیش قسط اول را بپردازد و مابقی را شهرداری تهران پرداخت کند.

اما نکته اصلی این است که در سراسر جهان، اتوبوس براساس سفارش مشتری تولید می‌شود، بنابراین هیچ زمانی اتوبوس آماده برای خرید وجود ندارد. می‌بایست پس از انعقاد قرارداد، پیش پرداخت به تولید کننده پرداخت شود. حدود شش ماه تا آغاز تحویل نخستین اتوبوس‌ها زمان خواهد برد.

محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در این‌باره گفت: اتوبوس آماده‌ای در کشور وجود ندارد که شهرداری تهران تا پایان اردیبهشت  آن را خریداری کند. درضمن واردات اتوبوس نیز به علت اجرای قانون «رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور» ممنوع شده است.

بنابراین می‌توان اینچنین گفت که دولت همانند گذشته تنها وعده‌ای داده و شهروندان پایتخت را به بهبود وضعیت ناوگان اتوبوسرانی امیدوار کرده است.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =