حل مشکلات خلازیل و موقوفه های منطقه ۱۹ با بازنگری در طرح تفصیلی

شهر: تاخیر در بازنگری طرح تفصیلی سبب شده که پروژه پارک ۱۸۰ هکتاری در منطقه ۱۹ به دلیل تملک نکردن شهرداری بیش از ۱۲ سال نافرجام باقی بماند و مشکلات بازار خلازیل و ساخت و ساز در پهنه های G* در این منطقه حل و فصل نشود.

علی توکلی، شهردار منطقه ۱۹ در گفتگو با شهر با بیان اینکه تصمیم گیری در همه شرایط و مکان ها باید به روز باشد، گفت: در محدوده منطقه ۱۹ مجموعه پارک ۱۸۰ هکتاری در طرح تفصیلی در ۱۲ سال پیش دیده شده که در طول این سال ها حتی در دورانی که شهرداری به لحاظ مالی با وضعیت مناسبی روبرو بود، نتوانست این طرح را اجرا کند چرا که باید زمین آن را از افراد متعدد تملک می کرد. این مشکلات باعث شده که بعد از سال ها شهرداری نتوانست بخش عمده ای از آن را تملک کند و حداکثر تملکی که صورت گرفته ۴۰ تا ۵۰ هکتار است و بدین ترتیب طرح نافرجام باقی مانده است.

او با اشاره به مشکلات طرح تفصیلی درباره محدوده خلازیل که از مهمترین نقاط منطقه ۱۹ به شمار می رود، افزود: از خلازیل در حال حاضر بهره برداری می شود؛ هرچند این بهره برداری به شکل مناسبی انجام نمی شود اما برای افرادی که در آنجا مشغول به کار هستند به دلیل قراردادهایی که با موقوفه مروی در دست دارند به نوعی احقاق حقانیت به وجود آمده که این مسئله اجرای طرح را با مشکل روبرو می کند.

توکلی ادامه داد: به نظر می رسد بخشی از دلایل تحقق نپذیرفتن طرح تفصیلی به تصمیمات برخی از مدیران پیشین در شهرداری منطقه بر می گردد. به عنوان مثال در داخل یک کوچه به دو طرف یک زمین جواز داده شده در حالی که پهنه وسط آن دو، G است و نمی تواند جواز دریافت کند. همه این موارد نشان می دهد که باید بازنگری در طرح تفصیلی انجام شود.

شهردار منطقه ۱۹ عمده مشکلات این منطقه را مربوط به پارک ۱۸۰ هکتاری و بخش هایی از ناحیه ۳ که عمدتا موقوفه است دانست و گفت: در حال حاضر به دلیل مشکل در طرح تفصیلی در ناحیه ۳، موقوفه معترض است که شهرداری پهنه عمده زمین ها را جی دیده و بعضا به ساخت و ساز در همین پهنه های جی اقدام می شود و سوله هایی به صورت موقت ایجاد می شود که شهرداری مجبور به تخریب آنها می شود. بنابراین بازنگری در طرح تفصیلی در منطقه ۱۹ بسیار ضروری است.

* G نماد پهنه کلان حفاظت (سبز/ باز) است.

خبرنگار: علی سی پی

۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 5807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =