تصفیه‌خانه خرگوش‌دره در ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید

شهردار منطقه ۲۲ از آبرسانی ۵۰۰ لیتر بر ثانیه از محل تصفیه‌خانه‌های محلی و لوکال این منطقه به اراضی پارک جنگلی چیتگر تا پایان سال خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، مسعود نصرتی با اشاره به برنامه‌های کوتاه‌مدت مدیریت شهری جهت آبرسانی به پارک چیتگر عنوان کرد: این بوستان یک بوستان فرامنطقه‌ای است که باید با یک نگاه ملی به آن نظر شود. گونه‌های کاشته شده و همچنین نحوه آبرسانی به آن به گذشته‌ای مربوط می‌شود که حاصل نگاه ۴۰ الی ۵۰ سال پیش بوده که برای آن ترسیم شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به کم‌آبی موجود در کل کشور و حتی شهر تهران، گرمای بی‌سابقه هوا و مطالباتی که شهروندان در این زمینه از مدیریت شهری شهر تهران انتظار دارند باید به گونه ای عمل کرد تا شرایط نسبت به گذشته در این بوستان بهبود پیدا نماید. در این راستا با نگاه نوین به این بوستان مطالعاتی صورت گرفته و به دنبال آن تلاش خواهیم کرد تا فضا را به گونه‌ای مهیا نماییم تا شهروندان تهرانی بتوانند بهتر و بیشتر از گذشته از این بوستان بهره‌برداری نمایند.

نصرتی در ادامه از راه اندازی تصفیه خانه خرگوش دره طی ماههای آینده در منطقه ۲۲ خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در هفته گذشته با اجرای عملیات حفاری و لوله گذاری ۳ هزار متر طول با دبی ۲۰۰ لیتر بر ثانیه و انتقال آن به مخازن آب چیتگر و قنوات و رشته چاه‌هایی که به تازگی در منطقه احیا شده است؛ در آینده ای نزدیک شاهد حجم آب ۵۰۰ لیتر بر ثانیه در ۸۷۰ هکتار اراضی پارک جنگلی چیتگر خواهیم بود.

وی اضافه کرد: همچنین در هفته‌های گذشته از تصفیه‌خانه لوپ کاشان حجم آبی به میزان ۱۱ لیتر بر ثانیه و از مجتمع شهید باقری نیز حجم آبی به میزان ۲۰ لیتر بر ثانیه جهت آبیاری بوستان‌های فرامنطقه ای منطقه تامین شده که این مقدار تا ۳۲ لیتر بر ثانیه نیز قابل افزایش خواهد بود.

وی در پایان با تاکید بر وظیفه مداری همگان در قبال چیتگر و حفظ و حراست از آن به عنوان امانتی از گذشتگان، بیان کرد: خوشبختانه با همراهی دادستان عمومی و انقلاب تهران طی هفته های گذشته وفاق و همدلی بسیار زیادی بین نهادهای و دستگاههای دخیل در این بوستان بوجود آمد و همچنین با همراهی شهردار تهران و اختصاص ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار مالی جهت احیای این بوستان، دیگر نگرانی خاصی از بابت تامین آب چیتگر وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 58193

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =