۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 5837
چشم انداز تحقق ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری در مناطق

شهر: مقرر شده تا سقف ۵۰ میلیارد تومان در حوزه سرمایه گذاری تفویض اختیار به مناطق شود. در صورت ابلاغ این تکالیف، شاهد تحقق ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری و تامین منابع غیر نقد در مناطق شهرداری تهران خواهیم بود.

شکرالله بنار، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه یکی از مواردی که می تواند گشایشی در تحقق بودجه ‌های غیر نقد فراهم کند تکالیف سرمایه گذاری در مناطق است، توضیح داد: در این مورد به مناطق تکلیف می شود که در سقف‌های معین در راستای تامین منابع غیر نقد سرمایه گذاری کنند؛ موضوعی که تا پیش از این محقق نشد، اما به تازگی با مشارکت و همکاری اعضای  شورا جلسات موفقی در راستای ابلاغ تکالیف سرمایه گذاری به مناطق داشتیم.

او گفت: از جمله تشویقات در این خصوص این بوده که تا سقف ۵۰ میلیارد تومان تفویض اختیار به مناطق شود. در صورت ابلاغ این تکالیف شاهد تحقق ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و تامین منابع غیر نقد در مناطق شهرداری تهران خواهیم بود.

اقدامات سازمان با شفافیت کامل قابل ارزیابی و رصد است

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری درباره تحقق شفافیت در سازمان متبوعش هم گفت: در سه سال گذشته هیچ موردی که مغایر با موازین دستگاه‌های نظارتی باشد در سازمان انجام نشده است. درواقع مبارزه با فساد و تحقق شفافیت یکی از مواردی بوده که از ابتدای کار در مدیریت شهری جدید در سرلوحه اقدامات ما بوده است و امروز با قطعیت و جدیت می گویم که هیچ موردی دال بر اینکه از ضوابط دستگاه های نظارتی عدول کرده باشیم در سازمان یافت نمی شود.

او با بیان اینکه سازمان باید از دالان کارشناس رسمی برای قیمت گذاری املاک و پروژه ها بگذارد، افزود: این کارشناسان بخشی از قوه قضاییه و مورد تایید این قوه هستند و ما ملزم به اغنای دستگاه‌های نظارتی از طریق رعایت ضوابط هستیم. گرچه در این چند وقت اخیر برخی ما را متهم به شهر فروشی کرده اند که البته پشت صحنه اقداماتشان هم معلوم است اما تمامی اقدامات سازمان در راستای انتفاع شهر و شهروندان بوده است.

به گفته بنار؛ حجم تعهدات مالی غیر نقد سازمان نزدیک به ۸ هزار میلیارد تومان می شود و در این حجم هیچ چالشی با سازمان ها و نهاد های نظارتی نداشتیم. این در حالی است که تمامی سرمایه گذاران رضایت کامل از مشارکت در پروژه های شهرداری را دارند. البته پرونده های مشکل دار از ۲۵ سال قبل باقی مانده بود و از اقدامات خوب شهرداری در این دوره نیز تعیین تکلیف این پرونده ها بوده است.

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران گفت: امروز همه پروژه ها در حال نفس کشیدن و فعالیت هستند و مشارکت کننده ها نیز از مشارکت با شهرداری تهران راضی هستند.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 5837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =