برنامه‌های آیینی شهرداری تبدیل به تراز در اجرای رویدادهای فرهنگی شده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن بازدید از رویداد آیینی محرم شهر گفت: فعالیت‌های فرهنگی شهرداری در دوره اخیر، تبدیل به یک تراز در برگزاری فعالیت های فرهنگی شده است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ سیدعلی یزدی خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در میدان آزادی از روند برگزاری دومین رویداد آیینی «محرم شهر» بازدید کرد. 
یزدی خواه در حاشیه این بازدید گفت: باید از تمامی عوامل اجرایی و دست اندرکاران برگزاری محرم شهر تشکر کنم که این رویداد را برپا کردند. باید اشاره کنم که شهرداری تهران و معاونت فرهنگی اجتماعی، در دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران با مدیریت آقای زاکانی برنامه های پرمخاطب زیادی را در شهر تهران برگزار کردند و حال و هوای شهر را در مناسبت های مختلف مذهبی و آیینی، تغییر دادند. نمونه این اتفاق را می توان در راهپیمایی ۱۰ کیلومتری عید غدیر، رویدادهای عفاف و حجاب در ورزشگاه آزادی، سرودهای دسته جمعی و رویداد آیینی محرم شهر به وضوح دید. 

وی افزود: خوشبختانه شهرداری تهران با برگزاری برنامه های خلاقانه این چنینی، بسیار متفاوت تر از گذشته ظاهر شد و عملکرد خوبی در این زمینه داشت. شاید بتوان گفت که فعالیت های فرهنگی شهرداری در این دوره تبدیل به یک تراز در برگزاری فعالیت های فرهنگی شده است. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویداد «محرم شهر» گفت: این رویداد در دهه سوم ماه محرم و دهه اول ماه صفر، حال و هوای معنوی عاشورایی را زنده نگه می دارد و آن را به روزهای پرشور اربعین منتقل می کند. حضور اقشار مختلف مردم در میدان آزادی و محرم شهر نشان می دهد که از این کار ارزشمند استقبال کرده اند. من به عنوان یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و دبیر مجمع نمایندگان استان تهران از برگزاری این ویژه برنامه تشکر می کنم. 

وی در پایان گفت: برگزاری چنین برنامه هایی باعث می شود تا حال و هوای معنوی در شهر تهران حاکم شود و بدین وسیله از وقوع بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری می شود. علاوه براین، چنین برنامه هایی می تواند فرزندان ما و نسل جوان را با آموزه های عمیق عاشورایی از طریق فرهنگ و هنر آشنا کند. از این رو، مراتب قدردانی نمایندگان شهر تهران را از دست اندرکاران برگزاری محرم شهر و مدیریت شهری اعلام می دارم.

انتهای پیام/

۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
کد خبر: 58402

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =