محرم شهر باعث ایجاد یک نشاط اجتماعی معنوی در میان مردم شد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از قوی‌ترین کارهایی که تا الان در زمینه فرهنگ  عزاداری و محرم صورت گرفته، همین برنامه «محرم‌شهر» بوده و دلیل اثبات این حرف نیز استقبال باشکوه مردم از  برنامه است.

پرویز سروری؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره محرم شهر اظهار کرد: در ابتدا من باید از عزیزان اداره کل فرهنگی شهرداری تهران و به ویژه منطقه ۹ شهرداری و همه مناطقی که برای برپایی خیمه امام حسین تلاش کردند و می‌کنند که با استقبال مردم نیز مواجه شده‌اند، تشکر کنم.

وی ادامه داد: همانطور که می‌بینید، سیر تاریخی که وجود دارد به این شکل است که مردم تا دهه اول جو محرمی را حفظ می‌کنند و بعد از آن به مرور این جو کمرنگ می‌شود و یک کار فرهنگی قوی نیاز است که این فضا را زنده نگه دارد. بنده فکر می‌کنم یکی از قوی‌ترین کارهایی که تا الان در زمینه فرهنگ  عزاداری و محرم صورت گرفته، همین برنامه «محرم‌شهر» بوده و دلیل اثبات این حرف نیز استقبال باشکوه مردم از  برنامه است. اخباری که من دارم می‌گوید که حتی مردم از شهرهای اطراف تهران به میدان آزادی مراجعه کرده تا از برنامه‌های متنوع اینجا استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: اگر یک برنامه فرهنگی بتواند تولید نشاط معنوی کند و این نشاط معنوی هم بتواند نیازهای مردم را در عرصه‌های فرهنگی تامین کند، نتیجه‌اش استقبال مردم است. در اطراف میدان آزادی مشاهده می‌کنیم که خانواده‌های مختلف دور هم جمع شدند تا هم به سیدالشهدا عرض ارادت کرده و هم یک همبستگی خانوادگی همراه با معنویت و حس حسینی شکل گرفته است. از نظر بنده فضایی که شکل گرفته یک فضای منحصر به فردی است که فقط از عزیزانی برمی‌آمد که خلاقیت فرهنگی دارند و می‌توانند موضوعات فرهنگی را در چنین بسترهایی به بهترین شکل ممکن اجرا کنند.

سروری خاطرنشان کرد: بنده سال گذشته‌ هم در محرم‌شهر شرکت کردم و امسال فکر می‌کنم که محیط و زیرساخت‌های فرهنگی برنامه ارتقا پیدا کرده و فضاهای فرهنگی نیز به ویژه در بخش کودکان توسعه پیدا کرده است. در بخش ابزارآلاتی که مردم برای اربعین نیاز دارند هم اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و لوازم مورد نیازی در اینجا آورده شده است. امسال در نقطه نقطه این مکان از المان‌های مناسب و جذابی استفاده شده است.

وی در پایان گفت: بنده به همه عزیزانی که با خلاقیت خود این مراسم فرهنگی باشکوه را برپا کردند و شبانه‌روز زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم. این عزیزان باعث ایجاد یک نشاط اجتماعی معنوی در میان مردم در رابطه با فرهنگ عاشورا شدند.

انتهای پیام/

۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 58408

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =