هم‌افزایی سازمان‌های ذیربط ایمن‌سازی بازار الزامی است

شهردار منطقه۱۲ در نشست مشترک روند ایمن‌سازی بازار تهران با حضور فرماندار تهران، جمعی از مدیران امنیتی و ایمنی و مدیران منطقه بر هم‌افزایی سازمان‌های ذیربط برای رسیدن به خروجی مطلوب در امر ایمن‌سازی بازار تاکید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه با تأکید بر اینکه ما برای ایمن سازی تلاش کرده‌ایم تا تمامی بهانه‌ها را از مالکان و دارندگان مغازه‌های ناایمن در بازار بگیریم، گفت: ما در هماهنگی با سایر دستگاه ها از جمله میراث فرهنگی، اوقاف و ...، تلاش کرده‌ایم تا ایمن سازی را منوط به کارهای دیگر نکنیم؛ چراکه از نگاه ما جان مردم از هر چیز ارزشمندتر و بالاتر است. لذا آنهایی که ابلاغ دستورالعمل ایمن سازی آتش نشانی را دریافت کرده‌اند مکلف به ایمن سازی هستند و سازمان اوقاف و سایر دستگاه‌ها نیز پای کار آمده اند.

وی با اشاره به اختصاص مکانی برای اورژانس تهران و اتخاذ تمهیدات ویژه آتش نشانی برای امر امدادرسانی به لایه های درونی بازار گفت: گرچه این اقدامات از وقوع حادثه جلوگیری می کند اما ایمن سازی زیربنایی بازار نیازمند همکاری و تمرکز ارگان های ذیربط بر برنامه جامع ایمن سازی بازار تهران است.

در ادامه شهردار ناحیه ۳ منطقه گفت: مرمت میدان سید اسماعیل، اجرای نقاشی دیواری ، حذف زوائد فیزیکی، پخش ۳۷۰۰ تن آسفالت و تبدیل ۶۰۰ متر نهر به کانیو از ابتدای سال تاکنون ،ساماندهی چرخ دستی ها، تصمیم گیری برای تردد بار حجیم در بازار، ساماندهی گیت های بازار، ایمن سازی سقف های بازار ،جداره سازی،احداث سرویس بهداشتی و اجرای اطلس آسیب های اجتماعی از جمله اقدامات منطقه برای ساماندهی بازار بزرگ تهران است.

اجرای جهادی برنامه جامع ۳۴ گانه ایمن سازی بازار

فرماندار تهران نیز در این نشست ضمن تقدیر از اقدامات شهردار منطقه۱۲ در خصوص ایمن‌سازی بازار بزرگ تهران، گفت : اکنون در موقعیتی نیستیم که برنامه جدید تدوین کنیم بلکه می بایست سازمان های ذیربط بر اجرای برنامه ۳۴ گانه تمرکز کنند.

احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران با اشاره به همکاری خوب کسبه برای ایمن سازی بازار به ویژه در حوزه سیم کشی برق گفت: در یکسال اخیر ۳۰۰۰ انشعاب برق بازار ایمن سازی و ساماندهی شده است.

معاون استاندار تهران افزود: خوشبختانه طرح جامعی در راستای ارتقا ایمنی و امنیت بازار تهران از یکسال گذشته با پیگیری شهردار آغاز شده و بازاریان همراه این طرح شدند بطوریکه فقط سه هزار انشعاب برق در یکسال اخیر ایمن سازی و ساماندهی شد و موضوع فاضلاب بازار نیز به اتمام رسیده است. 

قیومی تاکید کرد: این طرح ۳۴ گانه یک اقدام مشترک بین دولت و شهرداری با زمان بندی کوتاه مدت و میان مدت در راستای افزایش ایمنی بازار در حال اجرا بوده و طی یکسال گذشته رشد و سرعت خوبی را تجربه کرده است و حضور میدانی امروز ما هم برای رصد پروژه اجرایی است.

فرماندار تهران گفت: امیدواریم با وجود برخی موانع، سرعت پیشبرد با همین پیشروی‌های امروز ادامه یابد، این طرح صرفا در حوزه برق نبوده و با کمک شهردار تهران در بخش‌های مختلفی چون فاضلاب و کلیه زیرساخت‌ها همچنین موضوعات آتش نشانی، بازآفرینی و ایمن سازی تاسیسات و غیره است و کارهای مهمی انجام شد.

وی ادامه داد: جدول زمان بندی ۳۴ گانه با همکاری سازمان‌های مختلف همچون ادارات خدمات رسان، شهرداری تهران و میراث فرهنگی شکل گرفته و با توجه به پیشرفت خوب پروژه لازم است تا اجازه ندهیم کار با مشکل روبه رو شود و خدمات با همان سرعت مطلوب اجرایی شود.

معاون استاندار تهران با اشاره به اهمیت اجرای طرح ۳۴گانه ارتقای ایمنی و امنیت بازار بزرگ تهران یادآور شد: هرجا نیاز به ارتقای هم افزایی و همراهی بیشتر بین دستگاه‌ها مطرح است ما در ایجاد آن در کنار شما هستیم و امروز اجرای این طرح مهم بیش از پیش احساس می‌شود و با کمک خود کسبه و دستگاه‌های اجرایی در مدت زمان معین اجرایی خواهد شد.

پیش از این جلسه در بازدید میدانی صورت گرفته که با همراهی انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲، قیومی استاندار تهران، بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، مخبریان نژاد رییس اداره بازرسی فرمانداری، محمدی رییس سازمان آتش نشانی، هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، هدایی پور مدیرعامل شرکت گاز استان تهران و هیات امنای بازار صورت گرفت، آخرین وضعیت ایمنی بازار بزرگ تهران مورد رصد و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 58428

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =