ویژه‌برنامه حسینیه دارالمومنین

شهردار منطقه ۱۴ درخصوص ویژه برنامه حسینیه دارالمومنین و برپایی خیمه‌های حسینی در این منطقه توضیحاتی ارائه کرد.

امیر شهرابی شهردار منطقه ۱۴ در گفت و گو با خبرنگار شهر درباره ویژه برنامه حسینیه دارالمومنین و برپایی خیمه های حسینی در این منطقه اظهار کرد: در راستای اقدامات اجتماعی فرهنگی در منطقه ۱۴ به عنوان دارالمومنین تهران این اقدام در حال انجام است که یکی از کارهای ویژه و متفاوت منطقه و کاملا یک موضوع درون محله ای و با نگاه محله محوری است.

وی افزود: هدف ما این است که یک سری نقاط فرهنگی اجتماعی را در سطح منطقه به مرور ایجاد و فرهنگ سازی آن را انجام دهیم تا این نقاط، پایه و مرکز اقدامات فرهنگی و اجتماعی منطقه باشند. شروع این طرح از غدیریه دارالمومنین زده شد و برنامه عید غدیر را در ۶ نقطه از منطقه ۱۴ که هر نقطه در یک ناحیه واقع شده و در هر ناحیه مهمترین محل را که امکان تردد در آن اسان باشد و محوریت بیشتری داشته باشد انتخاب کردیم.

شهرابی درباره مکان‌های منتخب برای اجرای این ویژه برنامه ها توضیح داد: در ناحیه یک پلازای امیرکبیر، ناحیه ۲ میدان امام حسن مجتبی (ع)، ناحیه ۳ میدان ۱۳ آبان، ناحیه ۴ میدان آیت الله سعیدی، ناحیه ۵ تقاطع  بلوار ابوذر با خیابان زمزم و ناحیه ۶ نیز شهرک شهید شجاعی برای این برنامه ها انتخاب شده اند.

شهردار منطقه ۱۴ عنوان کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی در این نقاط در مناسبت های مختلف انجام می شود که شروع آن با غدیریه دارالمونین بود و هدف این است که آن را به ماه ها و مناسبت های دیگر مانند شعبانیه، رمضانیه، رجبیه و فاطمیه تعمیم دهیم. البته کار به هیات ها و کانون های مذهبی سپرده می شود و ما فقط ساختار و پشتیبانی های کلی را انجام می دهیم و سایر کارها به عهده کانون های فرهنگی و هیات ها است. 

وی با بیان اینکه در این ۶ نقطه به مدت ۷ شب، تعداد ۴۲ شب‌برنامه خواهیم داشت که هر کدام از آنها را به یک هیات واگذار کردیم تا این فضای اجتماعی و فرهنگی را در منطقه ۱۴ توسعه دهیم، یادآور شد: تعدد و تکثر مجموعه های هیاتی و کانون های مذهبی است که منطقه ۱۴ را به دارالمومنین تهران تبدیل کرده است و پتانسیل و ظرفیت های زیادی در منطقه وجود دارد که ما در شهرداری فقط کمک و پشتیبانی می کنیم تا این جو اجتماعی و فرهنگی را در منطقه ۱۴ توسعه دهیم. 

شهرابی با اشاره به برپایی خیمه های حسینی از شب اول ماه صفر به مدت یک هفته گفت: مراسم دمامه زنی، برپایی نمایشگاه های هنری، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب با مضامین عاشورایی و مذهبی، مراسم شهر و مدیحه سرایی، ده ها پویش و برنامه فرهنگی، مراسمات آئینی و عزاداری در سطح محلات منطقه با مشارکت کودکان، نوجوانان و جوانان متدین دارالمومنین تهران نیز در این برنامه ها اجرا می شود.

انتهای پیام/

۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 58437

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =