پول از شهرداری ؛ اجرا از پلیس

شهر: «پلیس دوچرخه» از اواخر مهر ۱۳۹۹، در منطقه 7 شهرداری تهران از مناطق مرکزی شهر تهران با حداکثر ۱۰ تیم مستقر، شروع به‌کار کرد.

سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با شهر، درباره آغاز به‌کار «پلیس دوچرخه» در پایتخت، توضیح داد: پلیس دوچرخه از دو هفته گذشته در منطقه ۷ تهران آغاز به‌کار کرده است. در صورت آماده سازی بستر مناطق مرکزی دیگر شهر تهران، پلیس راهور برای توسعه این فعالیت و اقدام آماده است.

او با بیان اینکه درحال حاضر به صورت میانگین هفت تا ۱۰ تیم پلیس دوچرخه در منطقه ۷ مستقر هستند، افزود: تکمیل شبکه مسیر دوچرخه و اعلام آمادگی شهرداری تهران سبب می‌شود تا پلیس راهور، نیروهای خود را به عنوان «پلیس دوچرخه» در مناطق موردنظر مستقر کند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این پرسش که دوچرخه را چه نهادی تأمین می‌کند، بیان کرد: دوچرخه برای نیروهای پلیس دوچرخه را شهرداری تأمین می‌کند. تمامی هزینه‌های این فعالیت را شهرداری می‌پردازد.

سردار حمیدی ضمن اشاره به شهر انسان محور، توسعه پیاده راه‌ و مسیر دوچرخه، گفت: ترافیک مناطق هسته‌ای شهر تهران در ساعات اوج، متراکم است و تردد خودروها به سختی صورت می‌گیرد که نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی می‌بایست به صورت اورژانسی خود را به محل برسانند. برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی، گزینه استفاده از دوچرخه بسیار مناسب است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی درباره استفاده از دوچرخه می‌تواند فعالیت‌های خود را تشدید کند و از نگاه شهروندان نیز یک اقدام اجتماعی موثر است.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 5845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =