۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 58480

شنگی اعلام کرد؛

بهره‌برداری از فاز نخست بزرگترین پروژه گردشگری کشور تا پایان سال

عملیات ساخت ۴۷۵۰ واحد پارکینگ در ضلع جنوبی حرم در نیمه دوم سال آغاز می‌شود
بهره‌برداری از فاز نخست بزرگترین پروژه گردشگری کشور تا پایان سال

صبح امروز اصحاب رسانه از چند پروژه شهری منطقه ۲۰ بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، بازدید از چند پروژه شهری منطقه ۲۰ صبح امروز - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳- با حضور شهردار منطقه و اصحاب رسانه انجام و از پروژه های قطب گردشگری بی بی شهربانو و مرمت کانال سرخه حصار و چند پروژه دیگر بازدید شد.

اتصال فضای گردشگری محور امین آباد به بقعه بی بی شهربانو 


رضا شنگی شهردار منطقه ۲۰ در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قطب گردشگری بی بی شهربانو بزرگترین پروژه گردشگری کشور است که با قراردادی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان در حال احداث است. امیدواریم با اجرای این پروژه این بخش منطقه از فضای بی دفاع شهری به فضای گردشگری تبدیل شود.


وی افزود: محور امین آباد نیز به بقعه بی بی شهربانو متصل می شود و در برنامه داریم که فضای گردشگری امین آباد را به فضای گردشگری بی‌بی شهربانو متصل کنیم.


شنگی ادامه داد: این پروژه سه فاز دارد و امیدواریم تا پایان سال فاز اول آن را انجام دهیم. زمین آن ۴۰ هکتار است و پروژه بدون معارض در حال اجرا است.


شهردار منطقه ۲۰ اضافه کرد: در بخش انتقال آب تصفیه‌خانه جنوب نیز در حال تلاش هستیم تا فضای سبز و تفرجگاه منطقه را این طریق آبیاری کنیم. پیشرفت فیزیکی انتقال پساب حدود ۶۰ درصد است و تقریبا تا یک ماه آینده به پایان می رسد.

آغاز عملیات احداث مجموعه ورزشی تقی آباد؛ طی روزهای آتی


وی در ادامه بیان کرد: براساس خواسته مردم تقی آباد ارتقای سرانه ورزشی و احداث مجموعه ورزشی در این محله را پیگیری کردیم و با توجه به کمبود زمین در این محله با هماهنگی شرکت واحد اتوبوسرانی ۲ هزار متر از زمین اتوبوسرانی را برای احداث مجموعه ورزشی در تقی آباد دز نظر گرفتیم که از همین هفته تجهیز کارگاه آن انجام و این پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز می شود.

عملیات ساخت ۴۷۵۰ واحد پارکینگ در ضلع جنوبی حرم در نیمه دوم سال آغاز می‌شود

شنگی در ادامه در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه که با حضور تولیت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: سالها بود که بحث احداث پارکینگ ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مطرح بود اما به دلیل نیاز به زیرساخت‌ها و الزامات قانونی این کار انجام نشده بود. خوشبختانه صبح امروز مصوبه کمیسیون ماده پنج این پروژه ابلاغ و اجرای احداث ۴ هزار و ۷۵۰ واحد پارکینگ در زمینی با متراژ بیش از ۲۶ هزار متر مربع در نیمه دوم سال آغاز می شود.

شهردار منطقه ۲۰ افزود: ظرف یک سال گذشته ۱۳۸ هزار تن آسفالت به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان در منطقه ۲۰ توزیع شد و ۹۰ هزار تن آسفالت نیز در سال ۱۴۰۳ توزیع خواهد شد.

پروژه باغ ایرانی به زودی کلید زده می شود

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۳ حدود دو هزار و ۵۰۰میلیارد تومان پروژه در منطقه تعریف شده که بخشی از آنها در حال اجرا است، عنوان کرد: پروژه باغ ایرانی به زودی کلید زده می شود. همچنین آسفالت ۵۵ مدرسه نیز انجام شده و ۱۱۱ چشمه سرویس بهداشتی در سطح منطقه بازسازی و مرمت شد که این عدد تا پایان سال به ۲۰۰ مورد می رسد.

افتتاح ایستگاه میدان شهرری از خط ۶ تا پایان سال

به گفته شنگی؛ بیش از ۵۰۸ پایه چراغ در شهر نصب شده و تا پایان سال بیش از یک هزار پایه چراغ، برج نوری و پایه دکوراتیو در سطح منطقه نصب می شود. همچنین در بحث مترو و در خط ۶ آن احداث ایستگاه میدان شهرری آغاز شده و این ایستگاه تا پایان سال جاری به افتتاح خواهد رسید.

شهردار منطقه ۲۰ در پایان خاطرنشان کرد: کانال سرخه حصار نیز یکی از پروژه های مهم منطقه است که به طور کامل از بین رفته و خطرناک شده بود. بنابراین بازسازی آن را از طریق شرکت خاکریزآب پیگیری کردیم و حدود یک ماه است که بازسازی آن با قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار شهر، در ادامه عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل و سخنگوی شهرداری تهران نیز اظهار کرد: هدف ما در رسانه این است که در این شرایط سخت پاسدار امید مردم باشیم. مهمترین وظیفه ای که ما به عنوان خانواده ارتباطی در حوزه های مختلف حاکمیتی، شهرداری و دولت داریم این است که از امید مردم پاسداری و نگهبانی کنیم، آن هم در شرایطی که مردم و شهروندان هر لحظه در معرض اخبار تلخ هستند و دشمن در حال راه اندازی انگاره یاس است تا انسان ایرانی را از هموطن، محیط، شهر و کشور خود منزجر و ناامید کند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در پایان با تبریک روز خبرنگار، در خصوص شنیدن نقدها و پیشنهادات خبرنگاران شهری بخش و حوزه ری و افزایش همکاری با آنها اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/

۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 58480

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =