۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 5851

ورود سهام شهروند و همشهری به بورس ؛ فعلا ۳۰ درصد

در شرایط کنونی تنها دو سوم بودجه شهرداری محقق می شود
ورود سهام شهروند و همشهری به بورس ؛ فعلا ۳۰ درصد

شهر: رئیس شورای شهر تهران بر اساس مصوبه امروز شورای شهر درباره واگذاری سهام شرکت های شهروند و همشهری به بورس گفت: فعلا تا ۳۰ درصد سهام این شرکت ها در بورس وارد می شود اما واگذاری سهم به یکباره امکان پذیر نیست. معمولا بخشی کمی از سهام در بورس واگذار می شود و پس از کشف قیمت بر اساس منافع شهرداری مابقی سهام فروش می رود.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هاشمی، رییس شورای شهر همچنین درباره جلسه امروز - ۱۱ آبان- شورای شهر گفت که جلسه از ساعت ۷:۳۰ با هم اندیشی با شهردار تهران و معاونت  اقتصاد شهری آغاز شد. عمده جلسه مربوط به درآمدهای شهرداری بود که نگرانی هایی را برای اعضای شورای شهر به خصوص در بخش غیر نقد به جا گذاشته بود.

او ادامه داد: از طرف شهرداری ابراز امیدواری شد که حداکثر دو سوم بودجه را تا آخر سال به نتیجه برسانند. از طرف اعضای شورا درخواست شد که فعالیت ها را دو چندان کنند که بتوانند کل بودجه را به سرانجام برسانند.

هاشمی گفت: کمیسیون های مربوطه جلسات ویژه تری خواهند داشت و بحث دنبال خواهد شد.

او درباره مصوبات صحن شورا نیز گفت: متاسفانه دچار بحران کرونا در شورای شهر هستیم و تا به حال ۵ نفر از اعضای شورای شهر مبتلا به کرونا شده اند و شهربانو امانی و  مجید فراهانی جزو کسانی هستند که کرونا گرفتند. تعداد کمی هم از کارمندان شورا دچار این بحران هستند و متأسفانه یک فوتی هم داشتیم.

هاشمی در مورد واگذاری بخشی از سهام شهروند و همشهری در بورس گفت که کلیات و جزئیات آن به تصویب رسید.

او بیان کرد: اجازه دادیم فعلا تا ۳۰ درصد سهام این شرکت ها در بورس وارد شود اما واگذاری سهم به یکباره امکان پذیر نیست. معمولا بخشی کمی از سهام در بورس واگذار می شود و سپس کشف قیمت می شود و بر اساس منافع شهرداری مابقی سهام فروش می رود.

هاشمی بیان کرد: ۳۰ درصد به این شکل تنظیم شده که اگر بخش خصوصی خواست وارد شود حداقل یک صندلی در هیأت مدیره داشته باشد.

او در مورد دو سوم بودجه و اینکه آیا قرار است اصلاحیه داده شود گفت: بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومان است و از این رقم بر اساس وضع کشور و کرونا که بخشی از درآمدهای شهرداری را دچار مشکل کرده، شهرداری این نگرانی را داشت که ۱۰ تا ۱۵ درصد از بودجه نقدی تحقق پیدا نکند و در مورد درآمد غیر نفتی به دلیل بی ثباتی قیمت در کشور، کارشناسی ملک دچار مشکل شده است. هر کارشناسی بین ۳ تا ۶ ماه طول می کشد و این کارشناسی ۶ ماه ارزش دارد اما الان قیمت ها هفته ای تغییر می کند و مسئولان شهرداری دچار بحران فروش، واگذاری و تهاتر هستند. از این جهت می گویند که باید با متانت عمل کنیم که مورد سوال واقع نشویم.

هاشمی گفت: شهرداری بر همین اساس اعلام کرد که شاید تنها بتواند دو سوم بودجه را محقق کند. اما به هر حال قرار شد تمهیداتی در نظر گرفته شود که صد درصد درآمد کسب شود.

خبرنگار: اسد رجبی

۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 5851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =