۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶
کد خبر: 58540

سومین گروه کاروان خادمین موکب حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به کشور عراق اعزام شدند

دو آئین اذن خادمی و شکر خادمی برای نخستین بار در موکب علی بن موسی الرضا(ع) برگزار می‌شود
سومین گروه کاروان خادمین موکب حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به کشور عراق اعزام شدند

️آئین اعزام سومین گروه کاروان خادمین موکب حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به کربلای معلی جهت خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی (ع) در عمود ۷۰۷ طی مراسمی صبح امروز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ در حسینیه شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد.

به گزارش شهر، ️محمد مهدی حسن‌زاده مسئول موکب حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در مراسم اعزام سومین گروه کاروان خادمین موکب حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به کربلای معلی با بیان اینکه توفیق خادم امام حسین را نمی توان شمرد، به اهمیت مقام نوکری زائرین اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: خادم باید در این راه همچون زوّار، هر سختی‌ای را به جان بخرد و گوی سبقت را برباید.

️وی افزود: ایجاد امنیت روحی برای زائرین، حُسن خلق با زائرین و همدلی با زائرین و دوری از عُجب از وظایف و ویژگی های خادمین زوّار امام حسین علیه‌ السلام است.

️حسن زاده تصریح کرد: هیچ کس ما را به اجبار در این مسیر قرار نداده است و این‌ها همه از ارادت و سعادت برآمده است؛ پس هر گاه در اجرای این امر خسته شدید، از خدای متعال و امام(ع) تقاضای همت کنید، که ایشان خود مُمِدُّالهِمَم هستند و همت‌ها را یاری می‌کنند و خدایی ناکرده در مواجهه‌ی با رفتارهای غیر عرفی بعضی از زائرین، تُرش‌رویی نکنیم و همواره گشاده‌رو باشیم، زیرا اینجا منبع شهد و شیرینی و لذتِ ملاقات است و میعادگاه عاشقان، از هر قشر و فرهنگی که باشند.

️مسئول موکب حضرت علی بن موسی الرضا(ع) همچنین با اعلام اینکه دو آیین اذن خادمی و آیین شکر خادمی از برنامه های موکب است که سال جاری به برنامه های جانبی اضافه شده است افزود: همزمان با آغاز خدمت رسانی به زوار آیین اذن خادمی و با پایان آن آئین شکر خادمی برای نخستین بار برگزار می شود.

سومین گروه کاروان خادمین موکب حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به کشور عراق اعزام شدند

انتهای پیام/

۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶
کد خبر: 58540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =