میانگین پیشرفت ۳۲ درصدی پروژه‌های توسعه محلی تهران + ۵ منطقه برتر در اجرای پروژه‌ها

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سال ۱۴۰۳ تعداد سه هزار و ۳۰۰ پروژه توسعه محلی در تهران تعریف شده که بر اساس آخرین گزارشات، میانگین میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها در مناطق ۲۲گانه ۳۲ درصد است.

میثم مظفر در گفت‌‍وگو با خبرنگار شهر، با اعلام اینکه امسال در سطح مناطق ۲۲ گانه سه هزار و ۳۰۰ پروژه توسعه محلی تعریف شده است، اظهار کرد: از این تعداد دو هزار و ۶۶۰ پروژه مستمر و ۴۴۰ پروژه غیرمستمر است.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت فعلی به شکلی است که به صورت میانگین شاهد پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصدی این پروژه‌ها هستیم، یادآور شد: روند اجرای پروژه‌های توسعه محلی نسبت به سال‌های قبل رشد بسیار خوبی داشته به طوری که در پایان سال ۱۴۰۰ میزان رشد کل پروژه‌ها ۳۵ درصد بود و شهرداری بسیار در این حوزه عقب بود.

مظفر همچنین خاطرنشان کرد: این میزان جهش به این دلیل بود که شهرداری پس از تصویب بودجه در اسفند ماه اسناد فراخوان بسیاری از پروژه‌ها را برای انجام تشریفات قانونی، برگزاری مناقصات و انتخاب پیمانکار تهیه کرد و در اردیبهشت ماه وضعیت انعقاد قرارداد طرح‌های زیادی کاملاً مشخص بود؛ در حالی که در سال های گذشته تا شهریورماه روند تشریفات قانونی زمان می‌برد.

میانگین پیشرفت ۳۲ درصدی پروژه‌های توسعه محلی تهران + ۵ منطقه برتر در اجرای پروژه‌ها

وی با بیان اینکه تدبیر شهرداری باعث شد که پیشرفت فیزیکی مناسبی را به طور میانگین شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: مشکلی که وجود دارد این است که هزار و ۸۷۷ پروژه توسعه محلی پیشرفت کمتر از ۱۵ درصد دارد و در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند؛ هرچند همانطور که  گفته شد میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌ها ۳۲ درصد است و حتی طرح‌های زیادی به اتمام رسیده است.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه باید تدبیری اندیشیده شود که سرعت اجرای این پروژه‌ها افزایش یابد، اظهار کرد: بنده در چند هفته آینده بنا دارم پروژه‌های وضعیت قرمز در سطح مناطق ۲۲ گانه را در صحن شورا قرائت کنم و امیدوارم شهرداران مناطق همت کنند تعداد پروژه‌هایی را که پیشرفت فیزیکی کمتر از ۱۵ درصد دارند، به شکل چشمگیری کاهش دهند تا بتوانیم اخبار مثبتی را از پروژه‌های توسعه محلی انعکاس دهیم.

مظفر در پایان گفت: در بین مناطق ۲۲ گانه، مناطق ۳، ۴، ۷، ۸ و ۱۲ در حال حاضر بیشترین پیشرفت فیزیکی را در اجرای پروژه‌های توسعه محلی دارند که بیش از ۳۶ درصد است.

انتهای پیام/

۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 58541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =