قلب تهرانشناس ۹۶ ساله همچنان برای تهران می تپد

شهر: شهردار تهران با نسخه شناس برجسته عبدالله انوار در منزل این استاد دیدار کرد.

به گزارش شهر پیروز حناچی، شهردار تهران عصر امروز (۱۱ آبان ماه) با حضور در منزل عبدالله انوار با این استاد برجسته دیدار و گفتگو کرد. استاد انوار در این دیدار از اینکه شهردار نسبت به پیشینه فرهنگی شهر تهران دغدغه و نگرانی دارد، ابراز خشنودی کرد.

‌ او همچنین از وضعیت نامناسب سیم کشی برق در بازار تهران ابراز نگرانی کرد و شهردار تهران هم در پاسخ گفت: اصلاح وضعیت سیم کشی های بازار را شروع کرده‌ایم و بخش های جنوبی بازار در حال انجام است و خوشبختانه بازاری ها هم همکاری خوبی با ما دارند.

او همچنین در پاسخ به نگرانی عبدالله انوار درباره پاساژ سازی در محوطه بازار گفت: از وقتی که مدیریت جدید شهرداری سر کار آمده است هیچ مجوز ساخت پاساژی در بازار صادر نشده است.

در این دیدار پیروز حناچی یک جلد کتاب نفیس خمسه نظامی را به عبدالله انوار هدیه داد و گفت: این چاپ نفیس بر اساس عکس هایی است که از نسخه اصلی کتاب نظامی گنجوی که در کتابخانه ملی بریتانیا نگهداری می شود در تعداد محدودی با همکاری شهرداری تهران و فرهنگستان هنر چاپ شده است. کتابت نسخه اصلی این کتاب در دوره صفوی انجام شد و نسخه تا زمان قاجار در ایران بود.

شهردار تهران را احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران و مهرشاد کاظمی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران همراهی می‌کرد و همچنین در این دیدار پویا آریان‌پور مجسمه ساز هم حاضر بود.

سید عبدالله انوار (زادهٔ ۱۳۰۳ خورشیدی) از مترجمان و همینطور پیشکسوتان معاصر نسخه‌شناسی در ایران است. او نسخه‌پژوه، نسخه‌شناس، فهرست‌نویس، ریاضی‌دان و متخصص متون کهن ریاضی نیز هست و کتابها و مقالات زیادی درباره تاریخ تهران دارد.

گزارش تصویری این دیدار را اینجا ببینید.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
کد خبر: 5862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =